spot_img

Max Verstappen: Ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» που κατέκτησε τον κόσμο

Ο Max Verstappen είναι ο νέος «Ιπτάμενος Ολλανδός» και πλέον Πρωταθλητής στη Formula 1, έπειτα από ένα συναρπαστικό φινάλε στο GP Άμπου Ντάμπι όπου ανταμείφθηκαν οι κόποι μιας ολόκληρης ζωής.

Ο Max Verstappen είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula 1 για το 2021, μετά από μία συγκλονιστική μάχη με τον Lewis Hamilton στο GP Άμπου Ντάμπι κι έναν επικό-αμφιλεγόμενο τελευταίο γύρο. Ανεξάρτητα από τις όποιες αντιδράσεις μπορεί να προκαλέσει σε ορισμένους θεατές ο τρόπος με τον οποίο αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί ο αγώνας στο Yas Marina Circuit, ο Ολλανδός οδήγησε εξαιρετικά τη φετινή σεζόν.

Βλέποντας μια ευρεία εικόνα, ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» Verstappen ολοκλήρωσε το 2021 με 18 βάθρα σε 19 τερματισμούς, για την ακρίβεια 18 πρώτες ή δεύτερες θέσεις. Εξαίρεση ήταν το GP Ουγγαρίας, στο οποίο ενεπλάκη σε ατύχημα στην εκκίνηση, όμως κατάφερε να “γλυτώσει” την εγκατάλειψη και περιορίστηκε στην 9η θέση. Θα μπορούσαμε, συνεπώς, εύκολα να πούμε πως σε όσους αγώνες συμμετείχε χωρίς να υπάρχει κάποιο απρόοπτο, ο Verstappen ήταν σταθερά στις πρώτες 2 θέσεις.

Μην χάσετε απόψε στις 21:00 την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στη γενικότερη αγωνιστική καριέρα του Max Verstappen, τον νέο «Ιπτάμενο Ολλανδό», που ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία.

Η περίοδος στα kart

Ο Max Verstappen ξεκίνησε ν’ αγωνίζεται στα kart από 4 χρονών στην επαρχία Limburg, στην οποία και γεννήθηκε, στο Βέλγιο. Συμμετείχε το 2005 στα Mini Junior τοπικά πρωταθλήματα, ενώ το 2006 έκανε ντεμπούτο στην κατηγορία Mini Max. Μέχρι το 2009 έπαιρνε πρωταθλήματα κάθε χρόνο σε αρκετές κατηγορίες, έχοντας τον πατέρα του και πρώην οδηγό Formula 1, Jos Verstappen, στο πλευρό του. Αυτό δεν ήταν απαραίτητα θετικό, καθώς ο πατέρας του ήταν αρκετά ευέξαπτος και “σκληραγώγησε” από μικρή ηλικία τον γιο του, Max, ώστε ν’ αποκτήσει νοοτροπία νικητή.

Το 2010, ο Max Verstappen έκανε το άλμα στα διεθνή πρωταθλήματα με την ομάδα της CRG, όπου έτρεχε με τον μετέπειτα team-mate του στη Formula 1, Alexander Albon. Ο Ολλανδός βγήκε πρωτοπόρος σε κάποιες από τις κατηγορίες που συμμετείχε γι’ ακόμα μία χρονιά. Το 2011 πήρε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το πρωτάθλημα στο WSK Euro Series, στην κατηγορία KF3. Το 2012 πήγε στην ομάδα Intrepid Driver Program, όπου αναδείχτηκε πρωταθλητής στις κατηγορίες WSK Master Series και South Garda Winter Cup. Το 2013 επέστρεψε στην ομάδα CRG και ήταν εκ νέου πρώτος στις περισσότερες κατηγορίες που συμμετείχε.

Η μεταβατική σεζόν πριν το άλμα στη μεγάλη κατηγορία

Verstappen Ιπτάμενος Ολλανδός
Photo: Red Bull

Στο τέλος του 2013, σε ηλικία μόλις 16 ετών, ο Max Verstappen έκανε τις πρώτες δοκιμές με αγωνιστικά μονοθέσια. Αρχικά, τον Οκτώβριο 2013 μ’ ένα αυτοκίνητο Formula Renault, το οποίο παρείχε η Ολλανδική ομάδα Manor MP Motorsport. Υπήρξαν κι άλλα διάφορα τεστ, στα οποία έκανε εντυπωσιακούς χρόνους έχοντας ως μέτρο σύγκρισης πολύ πιο έμπειρους οδηγούς. 

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Σαουδικής Αραβίας.

Το 2014 σε αγωνιστικό επίπεδο, συμμετείχε το χειμώνα σε μια σειρά αγώνων με ονομασία Florida Winter Series, μια διοργάνωση χωρίς κατάταξη που οργανώθηκε από την Ακαδημία οδηγών της Ferrari, μαζί με μελλοντικούς συναδέλφους του, όπως οι Καναδοί Lance Stroll και Nicholas Latifi. Επίσης, παρέκαμψε τη Formula Renault και συμμετείχε κατευθείαν στην Ευρωπαϊκή Formula 3, παίρνοντας την 3η θέση στο πρωτάθλημα πίσω από τον Πρωταθλητή Esteban Ocon και τον Βρετανό οδηγό Tom Blomqvist, σημειώνοντας 10 νίκες.

Η σημαντικότερη στιγμή, όμως, το 2014 ήρθε τον Αύγουστο όταν εντάχθηκε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull, ενώ είχε δεχτεί προσφορά και από την Mercedes. Επίσης, συμμετείχε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας εκείνη την χρονιά, αντικαθιστώντας τον Γάλλο Jean-Eric Vergne στην Toro Rosso.

Ο νεότερος οδηγός στη Formula 1

Photo: redbullcontentpool.com

Ο Max Verstappen προάχθηκε το 2015 ως οδηγός της Toro Rosso και είχε ως πρώτο του team-mate τον Carlos Sainz. Ο Ολλανδός έκανε ντεμπούτο στο κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού σε ηλικία μόλις 17 ετών και 166 ημερών. Έγινε ο νεότερος οδηγός που συμμετέχει στη Formula 1 και έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ του Jaime Alguersuari, το οποίο είχε σημειωθεί το 2009. Το ντεμπούτο του στο GP Αυστραλίας δεν ήταν τόσο θετικό, καθώς εγκατέλειψε ενώ βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα. Ωστόσο, βαθμολογήθηκε στον δεύτερό του αγώνα, το GP Μαλαισίας, όπου κατέλαβε την 7η θέση σε ηλικία 17 χρονών και 180 ημερών, σπάζοντας επίσης το σχετικό ρεκόρ. 

Ένα “μελανό” σημείο του 2015 για τον Verstappen ήταν το ατύχημά του στο GP Μονακό στη μάχη του με τον Romain Grosjean, κάνοντας μια κίνηση επιπόλαιη μεν, φυσιολογική για την ηλικία του δε. Η συνέχεια της σεζόν, ωστόσο ήταν άκρως θετική, με αρκετούς τερματισμούς στους βαθμούς και 2 τέταρτες θέσεις στα GP Ουγγαρίας και Η.Π.Α. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε τη σεζόν στη 12η θέση στο Πρωτάθλημα οδηγών με 49 πόντους, 31 περισσότερους από τον team-mate του, Carlos Sainz.

Το 2016 η συμμετοχή του με την Toro Rosso ήταν μικρής διάρκειας, καθώς μετά από 4 αγώνες πήρε την προαγωγή στην πρώτη ομάδα της Red Bull, όπου αντικατέστησε τον Daniil Kvyat. Το ντεμπούτο με την Red Bull ήταν ονειρικό, με τον Max Verstappen ν’ αντέχει στην πίεση του πολύ πιο έμπειρου Kimi Raikkonen στο GP Ισπανίας και να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στη Formula 1 σε ηλικία 18 ετών και 228 ημερών, όντας πλέον ο νεότερος νικητής του αθλήματος. Το 2016 ο Ολλανδός ήταν στην 5η θέση στο Πρωτάθλημα οδηγών έχοντας 1 νίκη και 7 βάθρα. Επίσης, στο head-to-head με τον team-mate του στη Red Bull, Daniel Ricciardo, συγκέντρωσε 29 πόντους λιγότερους (220-191 υπέρ του Ricciardo).

Η συνέχεια της καριέρας του με τη Red Bull

Photo: redbullcontentpool.com

Το 2017 ο Max Verstappen δεν είχε και τόσο καλή σεζόν, καθώς είχε λίγο χειρότερα αποτελέσματα συνολικά από το 2016, αν και σε αυτό συνέβαλε η μικρή πτώση της Red Bull, καθώς και η ανάδειξη της Ferrari σε καθαρή δεύτερη δύναμη στο grid. Ο Ολλανδός πέτυχε 2 νίκες και άλλα 2 βάθρα, όμως άρχισε να εμπλέκεται σε αρκετά συμβάντα που προκαλούσαν ερωτηματικά. Αρκετές μάχες στην πίστα, κυρίως με τις δύο Ferrari, περιείχαν περιστατικά με κινήσεις από τον Max Verstappen που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν επικίνδυνες από ορισμένους θεατές της Formula 1. Μέχρι και με τον team-mate του, Daniel Ricciardo, είχε συγκρουστεί στην εκκίνηση του GP Ουγγαρίας, κάτι που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Αυστραλού. Ακόμα πιο περίεργη, όμως, ήταν η συμπεριφορά του στα media, καθώς σε δηλώσεις δε φαινόταν ν’ αναγνωρίζει πως οδηγεί μ’ έναν τρόπο που ίσως να μην είναι απόλυτα «δίκαιος».

Την επόμενη τριετία, ο Max Verstappen βελτιωνόταν συνεχώς, ενώ σταδιακά ελάττωσε και τις στιγμές στις οποίες προκαλούσε καταστάσεις που ξεσήκωναν αντιδράσεις. Αυτές δεν έλειψαν το 2018, όπου και πάλι είχε αρκετά περιστατικά με τις Ferrari, κυρίως, αλλά και τη σύγκρουση με τον team-mate του, Daniel Ricciardo, στο GP Αζερμπαϊτζάν, όπου εγκατέλειψαν και οι δύο Red Bull. Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, το 2018 ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 4η θέση του Πρωταθλήματος οδηγών, έχοντας 2 νίκες και 11 βάθρα.

Max VerstappenΤο 2019, ο Max Verstappen ήταν ακόμα καλύτερος, πέτυχε την πρώτη του pole position στο GP Ουγγαρίας και είχε τον υψηλότερο τερματισμό του σε πρωτάθλημα οδηγών, καθώς ήταν στην 3η θέση της κατάταξης. Ο Ολλανδός σημείωσε 3 νίκες, 2 pole positions και συνολικά 9 βάθρα, ενώ είχε και την συγκομιδή του σε πόντους (278). Το 2020, παρά το γεγονός πως η Mercedes κυριάρχησε στη σεζόν, ο Verstappen ήταν η κυριότερη απειλή για την γερμανική ομάδα εντός πίστας. Πέτυχε μία pole position στο GP Άμπου Ντάμπι, 2 νίκες, 11 βάθρα και έδωσε μάχη με τον Valtteri Bottas για τη 2η θέση του Πρωταθλήματος, την οποία εν τέλει έχασε για 9 πόντους.

Η κατάκτηση της κορυφήςMax Verstappen

Το 2021, ωστόσο, ήταν η πρώτη χρονιά που ο Max Verstappen είχε ρεαλιστικές ελπίδες για το Πρωτάθλημα. Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς έφερε τη Red Bull πολύ κοντά με τη Mercedes (ίσως και λίγο πιο μπροστά σε δυναμική) κι έδωσε στον Ολλανδό ένα πολύ καλό πακέτο για να δίνει μάχες στην πίστα. Ο Max Verstappen είχε πάρα πολύ καλές επιδόσεις, πήρε 10 poles ενώ είχε μόλις 3 τα προηγούμενα χρόνια, ενώ σε όλους τους αγώνες που έμεινε μακριά από “μπελάδες” βρισκόταν σταθερά στις 2 πρώτες θέσεις. Τα συμβάντα που είχε συνολικά η χρονιά ήταν αρκετά, οι στιγμές έντασης επίσης πάρα πολλές.

Παρ’ όλα αυτά, ο Max Verstappen φαινόταν πολύ ώριμος σε οδηγικό επίπεδο, έκανε πολύ λίγα λάθη, πήρε την πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα οδηγών στον 5ο αγώνα της χρονιάς, το GP Μονακό, και το διατήρησε για άλλους 9 αγώνες, έως το GP Ιταλίας. Η κορυφή άλλαξε χέρια 2 φορές, στη συνέχεια, με τον Verstappen να τίθεται και πάλι επικεφαλής στο GP Τουρκίας και διατηρούσε το προβάδισμα μέχρι τον τελευταίο αγώνα, παρά το γεγονός πως ο Lewis Hamilton απέκτησε πολύ περισσότερη ταχύτητα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Στον τελικό στο GP Άμπου Ντάμπι, ο Ολλανδός πήρε τη σημαντικότερη pole position της σεζόν. Παρά το γεγονός πως ξόδεψε 57 γύρους πίσω από τον Hamilton, ο τελευταίος γύρος της σεζόν ήταν απόλυτα καθοριστικός. Όπως όλη τη σεζόν, ο Max Verstappen ήταν καταδικασμένος να δώσει μάχη με τον μεγάλο του αντίπαλο, να κερδίσει τον καλύτερο οδηγό της σημερινής εποχής της Formula 1 και να του πάρει τα σκήπτρα. Άσχετα με το πώς ήρθε το τέλος της σεζόν, ο Verstappen οδήγησε σαν ένας πραγματικός «Ιπτάμενος Ολλανδός», έκανε ελάχιστα λάθη, ήταν απόλυτα συγκεντρωμένος και πραγματοποίησε το προσπέρασμα της ζωής του, το οποίο του έδωσε το πρώτο Πρωτάθλημα στην καριέρα του.

Max Verstappen
Photo: redbullcontentpool.com

Ο Max Verstappen έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula 1 σε ηλικία 24 ετών και δείχνει, με το ταλέντο που έχει, πως μπορεί να κατακτήσει περισσότερα στο μέλλον. Ο ίδιος εξάλλου δήλωσε πως θέλει να παραμείνει για πάντα στη Red Bull Racing. Ο αριθμός 1 θα επιστρέψει το 2022 σε μονοθέσιο της Formula 1, με τον Verstappen να γίνεται ο δεύτερος πρωταθλητής της αυστριακής ομάδας.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πόσο ισχυρά θα είναι τα μονοθέσια που θα οδηγήσει τα επόμενα χρόνια και το αν μπορεί να επιβεβαιώσει την αξία του σαν οδηγός κι άλλες σεζόν. Το 2022 θα είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο, όμως έχει αποδείξει πολλές φορές την ταχύτητά του. Έχοντας επίσης πάνω του ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, ο οδηγός μέσα του θα αλλάξει, θα εξελιχθεί και θα εμφανιστεί με ένα νέο πρόσωπο στο Μπαχρέιν την επόμενη σεζόν.

Δείτε το GP Μονακό για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.
Θοδωρής Μητράκου

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles