Ο Fernando Alonso είναι ο πιο πολυσυζητημένος οδηγός των τελευταίων ετών, με τους οπαδούς του να φαίνεται πως τον θέλουν πίσω στην F1.
Ο λόγος είναι διότι ανέβασε ένα poll στο twitter και τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι οπαδοί του θέλουν να τον δουν να αγωνιστεί ξανά στην Formula 1. Το ταξίδι στην F1 ολοκληρώθηκε το 2018 και έκτοτε έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο WEC, μετράει δύο νίκες στις 24H του Le Mans, μία εμφάνιση στο Rally Dakar, ενώ έχει συμφωνήσει να επιστρέψει με την McLaren στο Indy 500 για το 2020.
Ο Alonso μπορεί να επιθυμεί να επιστρέψει στην F1, όμως όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, θέλει να είναι με ένα μονοθέσιο το οποίο θα του επιτρέψει να παλέψει για το πρωτάθλημα. Στη τωρινή κατάσταση που βρίσκεται το σπορ, μόλις τρεις ομάδες μπορούν να του δώσουν αυτή την ευκαιρία και δεν είναι άλλες από τις Mercedes, Ferrari και Red Bull.
Ξεκινώντας από τους πρωταθλητές της F1, το πιο απίθανο σενάριο είναι να στρέψουν τη προσοχή τους στον Alonso. Το συμβόλαιο του Hamilton ολοκληρώνεται φέτος και οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για επέκταση μέχρι και τρία έτη. Αυτό θα είναι πιθανότατα το τελευταίο συμβόλαιο του Βρετανού στην F1 και θα κοιτάξει να φτάσει πρώτα κι έπειτα να ξεπεράσει σε τίτλους τον Michael Schumacher. Από την άλλη υπάρχει ο Valtteri Bottas, o οποίος είναι το ιδανικό νούμερο δύο για την Mercedes. Ένας οδηγός που είναι κοντά και θα κερδίζει μία ή δύο φορές τον Hamilton, θα φέρει τα αποτελέσματα όταν πρέπει να τα φέρει για το πρωτάθλημα, ενώ δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα εντός ομάδας. Επιπλέον, εκπρόσωπος του είναι ο Toto Wolff και δύσκολα θα τον δούμε να αποχωρεί.
Εκτός αυτού, η Mercedes έχει εξασφαλισμένο το μέλλον της στον George Russell, o οποίος είναι πολλά υποσχόμενος, ενώ ο Max Verstappen θα αποτελέσει σίγουρα στόχος όταν αποχωρήσει ο Hamilton. Οπότε, η πόρτα της Mercedes δεν πρόκειται να ανοίξει στον Alonso.
Η Ferrari από τη μεριά της έχει βρει τον νέο της αστέρα στον Charles Leclerc, o οποίος κέρδισε τον Sebastian Vettel στα ίσα το 2019. Ο Γερμανός έκανε τη χειρότερη του χρονιά οδηγικά, όμως η Ferrari θέλει να τον κρατήσει για τα επόμενα χρόνια, καθώς δίνει επιπλέον πρεστίζ στην ομάδα ένας 4 φορές πρωταθλητής και ειδικά σε έναν νεαρό οδηγό όπως ο Μονεγάσκος όταν τον κερδίζει. Η επιλογή Alonso δεν βγάζει νόημα, διότι στα εσωτερικά της Ferrari γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον Ισπανό και τον χαρακτήρα του, παρά το γεγονός πως δεν έφυγε με κακές σχέσεις. Με τις απαιτήσεις και την προσωπικότητά του, είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ψάχνει η Scuderia, η οποία θέλει να εφαρμόσει την αρμονία μέσα στην ομάδα, στηρίζοντας το μέλλον της στον Leclerc.
Πέραν αυτού, η επιστροφή ενός οδηγού που «έδιωξε» το 2014 στη θέση του οδηγού που τον αντικατέστησε ως ο διάδοχος που θα έφερνε τα πρωταθλήματα και τη νέα άνοιξη στη Ferrari είναι επικοινωνιακά και πρακτικά λάθος, και μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει.
Τέλος, έχουμε την Red-Bull Honda. Και προσθέτουμε το Honda, διότι είναι η εταιρεία που δεν θέλει να βλέπει πουθενά το όνομα Alonso, έπειτα από την άσχημη σχέση που είχαν τα χρόνια συνεργασίας με την McLaren. Ο Alonso δεν έκρυψε ποτέ τα λόγια του κατά της ιαπωνικής εταιρίας και της απόδοσής της, με το περίφημο «GP2 Engine» να τον στοιχειώνει μέχρι και σήμερα. Στις αρχές του χρόνου τα κεντρικά της Honda στην Ιαπωνία εμπόδισαν τη συμμετοχή του Alonso στο Indy 500 με την ομάδα της Andretti, η οποία χρησιμοποιεί κινητήρες Honda, δείχνοντας έτσι πως δεν θέλει να έχει πλέον καμία σχέση με τον Ισπανό.
Επιπλέον, η Red-Bull από τη μεριά της είναι μια ομάδα που έχει επικεντρωθεί στο 100% στον Verstappen, ενώ στην σύντομη ιστορία της στην F1 έχει αποδείξει πως ακολουθεί το μοντέλο της να υπογράφει οδηγούς από την ακαδημία της στην Toro Rosso (πλέον Alpha Tauri) και έπειτα να τους προωθεί στην μεγάλη ομάδα. Δεν το έκανε τόσα χρόνια με τόσους υποψήφιους συνδυασμούς, θα το κάνει τώρα με τον Alonso, ειδικά από την στιγμή που ο Alex Albon δείχνει πως είναι ιδανικός στην ομάδα ως νούμερο δύο; Δεν νομίζω.
Δεν γίνεται να μην σχολιάσουμε βέβαια και ομάδες όπως η Racing Point που θα μετονομαστεί σε Aston Martin το 2021. Το όνομα Alonso σίγουρα θα έδινε μια μεγάλη ώθηση στην ομάδα, όμως ο Sergio Perez έχει συμβόλαιο για τα επόμενα χρόνια, ενώ ο Lance Stroll δεν φαίνεται πως θα φύγει σύντομα από εκεί. Επιπλέον, η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου δεν είναι αυτή που ψάχνει ο Ισπανός, οπότε αν επιστρέψει εκεί θα είναι για τους λάθος λόγους.
Η επιλογή της Renault μπορεί να αποτελεί συναισθηματικά ορθή ή οτιδήποτε, όμως όταν το ταβάνι είναι η είσοδος στο Q3, πως θα καταφέρει να πάρει το πρωτάθλημα το οποίο ψάχνει; Με τον στόχο της Renault να είναι η νέα γενιά μονοθεσίων, οι ελπίδες να παλεύει για βάθρα είναι μηδαμινές, ακόμα και για το 2021.
Συνοπτικά ο Alonso, ο οποίος θα γίνει 39 τον ερχόμενο Ιούλιο, μπορεί να θέλει να επιστρέψει στην F1. Όμως η F1 μπορεί να μην τον θέλει πίσω, με τις προσωπικές του επιλογές να έχουν παίξει τεράστιο ρόλο στην έκβαση της καριέρας του, αγνοώντας τη νίκη από την Ισπανία του 2013 και το πρωτάθλημα από το 2006. Επιστρέφοντας μόνο και μόνο για να βάλει μια ομάδα γύρω από εκείνον όντας 39 προς τα 40, για μία ή δύο σεζόν, και να μάχεται για την 10άδα είναι απλά χάσιμο χρόνου και τίποτα παραπάνω.
Στάθης Κοκκορόγιαννης