spot_img

Pirelli: «Τα ελαστικά κλάταραν εξαιτίας των σκληρών συνθηκών λειτουργίας»

Η Pirelli ολοκλήρωσε τη διερεύνησή της σχετικά με τα κλαταρίσματα που σημειώθηκαν στους τελευταίους γύρους του Βρετανικού Grand Prix.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διερεύνησης αυτής, ο αγώνας που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή βρήκε τα ελαστικά της Pirelli να υφίστανται “τις μεγαλύτερες πιέσεις που σημειώθηκαν ποτέ”, καθώς και “τις πιο σκληρές συνθήκες λειτουργίας για τα ίδια τα ελαστικά”. Οι Carlos Sainz, Valtteri Bottas και Lewis Hamilton υπήρξαν θύματα απροσδόκητης αστοχίας στο εμπρός αριστερό ελαστικό τους, στους τέσσερις τελευταίους γύρους του αγώνα.

Η γρήγορη φθορά των μαλακών ελαστικών, σε συνδυασμό με την αδρανοποίηση του αγώνα στο πρώτο του σκέλος λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας, ανάγκασε τους περισσότερους οδηγούς να διανύσουν περισσότερα από τα 2/3 του αγώνα, χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ ελαστικών. Παρακάτω παρατίθεται το πόρισμα που έβγαλαν οι άνθρωποι της Pirelli, ύστερα από την σχετική ανάλυση δεδομένων που πραγματοποιήθηκε.

Μια σειρά από ιδιαίτερες περιστάσεις στον αγώνα οδήγησε σε μια εξαιρετικά εκτεταμένη χρήση του δεύτερου σετ ελαστικών. Η δεύτερη περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας ανάγκασε σχεδόν όλες τις ομάδες να ελαχιστοποιήσουν τον χρόνο στάσης τους στα pits, κι ως εκ τούτου να επιλέξουν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με ένα πάρα πολύ μεγάλο stint: σχεδόν 40 γύρων για να είμαστε ακριβείς, οι οποίοι ισοδυναμούν  με περισσότερα από τα 2/3 της συνολικής απόστασης του αγώνα, σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Αν συμπεριλάβουμε και το γεγονός ότι τα φετινά μονοθέσια ήταν πολύ ταχύτερα από πέρυσι (ο χρόνος της pole position ήταν 1,2 δευτερόλεπτα ταχύτερος από αυτόν του 2019), οι τελευταίοι γύροι του αγώνα ήταν εξαιρετικά σκληροί, λόγω των πολύ υψηλών δυνάμεων που δέχτηκαν τα ελαστικά από τα ταχύτερα μονοθέσια στην ιστορία της Formula 1. Οι παράγοντες αυτοί δημιούργησαν τις πιο σκληρές συνθήκες λειτουργίας, οι οποίες με τη σειρά τους οδήγησαν το εμπρός αριστερό ελαστικό (το οποίο ως γνωστόν «ταλαιπωρείται» εξωπραγματικά στην πίστα του Silverstone) σε μέγιστη καταπόνηση για πολλούς διαδοχικούς γύρους. Η υψηλή φθορά στο τέλος το κατέστησε ανεπαρκές στο να ανταποκριθεί στις ακραίες υφιστάμενες δυνάμεις των γρήγορων στροφών.

Έχοντας πλέον περισσότερη γνώση και δεδομένα στα χέρια τους ενόψει του ανερχόμενου Grand Prix 70ής Επετείου, οι αρμόδιοι της Pirelli θα διατηρήσουν την προγραμματισμένη επιλογή τύπων ελαστικών, κρατώντας τη μέση και τη μαλακή γόμα ελαστικών (C2-C3) κι αντικαθιστώντας την σκληρή γόμα (C4) με την πολύ μαλακή (C1).

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Ωστόσο, οι απροσδόκητες αστοχίες που σημειώθηκαν την Κυριακή θα οδηγήσουν σε αναθεώρηση των παρεχόμενων στις ομάδες πιθανών στρατηγικών, ενώ ενδέχεται να αυξηθούν οι απαιτούμενες πιέσεις των ελαστικών ώστε να ελαττωθεί κατά το μέγιστο δυνατό η έντονη καταπόνηση των βασικών δομικών τους τμημάτων.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles