Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP ΗΠΑ;

Το GP των ΗΠΑ για το 2021 πέρασε στην ιστορία και οι δύο διεκδικητές του τίτλου μας χάρισαν μια αγωνιώδη μάχη για άλλη μια φορά, στο μακρινό Όστιν.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο η F1 επισκέφθηκε το υπέροχο Circuit of the Americas, για τον 17ο αγώνα της φετινής σεζόν. Εκεί, Red Bull και Mercedes μας χάρισαν ακόμα μια μεγαλειώδη μονομαχία, με τους Max Verstappen και Lewis Hamilton να αποδεικνύουν περίτρανα γιατί διεκδικούν τον φετινό τίτλο οδηγών.

Διαβάστε επίσης: Formula 3000 – Ο επίπονος λαβύρινθος προς την F1

Σε έναν κυρίως στρατηγικό αγώνα, δεν έλειψαν και οι μάχες σε όλο το grid, με κάποιους να μας εκπλήσσουν ευχάριστα και κάποιους άλλους όχι. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι δεν τα πήγαν και τόσο καλά στη χώρα των καουμπόι:

Ποιοι μας εντυπωσίασαν;

Max Verstappen: Ο μεγάλος νικητής του Αμερικανικού GP σίγουρα εξέπληξε ακόμα και τους πιο σκληροπυρηνικούς του fans με την οδήγησή του την Κυριακή. Σε ένα ΣΚ που η Mercedes είχε το θεωρητικό πλεονέκτημα, ο Max έφυγε με το τρόπαιο του νικητή από το Τέξας. Αν και τα “μαύρα βέλη” ξεκίνησαν εντυπωσιακά στο FP1, η Red Bull και ο Ολλανδός φαίνεται πως κατάφεραν να βρουν απάντηση στη συνέχεια. Αρχικά, με την κατάκτηση της pole position και έπειτα με την κατάκτηση της νίκης, απέναντι σε έναν εξαιρετικό Lewis Hamilton. Ο Βρετανός κατάφερε να κάνει καλύτερη εκκίνηση και να πάρει την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή, δείχνοντας μάλιστα ότι μπορεί να ελέγξει πλήρως τον Max πίσω του.

Ο Ολλανδός και η ομάδα του όμως δεν πτοήθηκαν ούτε στιγμή. Αφενός ο Verstappen κατάφερε να μείνει κοντά στον Βρετανό και αφετέρου η Red Bull εκτέλεσε άψογα μια επιθετική στρατηγική. Κάνοντας δύο φορές undercut στον Lewis, ο Max βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα με 15 γύρους να απομένουν. Όταν η Mercedes αποφάσισε να καθυστερήσει για 8 γύρους το δεύτερο pit stop του Hamilton σε σχέση με του Max, οι περισσότεροι πίστεψαν πως η νίκη θα κατέληγε στην ομάδα του Brackley.

Photo: redbullcontentpool.com

Ωστόσο, ο Verstappen έκανε ίσως το καλύτερο stint της καριέρας του, καταφέρνοντας να διατηρήσει άψογα τα ελαστικά του, καθώς και να ελέγχει υποδειγματικά την διαφορά του από τον Lewis. Όταν ο πρωταθλητής πλησίασε σε απόσταση βολής και με λίγους γύρους να απομένουν, ο Max ήταν απόλυτα ψύχραιμος και οδηγώντας αλάνθαστα πήρε μια εμφατική και συνάμα σημαντική νίκη. Έτσι, η διαφορά αυξήθηκε στους 12 βαθμούς από τον Hamilton, ο οποίος επίσης ήταν εκπληκτικός στο COTA.

Lewis Hamilton: Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes έκανε μια εντυπωσιακή επίδοση στο GP ΗΠΑ. Παρά το γεγονός πως δεν είχε το καλύτερο μονοθέσιο, κατάφερε να διεκδικήσει τη νίκη μέχρι τέλους. Η ομάδα του δεν είχε την τέλεια στρατηγική, αλλά όπως και ο Verstappen, έτσι και ο Hamilton παίρνει άριστα για την οδήγησή του όλο το τριήμερο. Σε περίπτωση που ξεκινούσε 3ος, δηλαδή η θέση που άξιζε το μονοθέσιο, τα πράγματα θα ήταν ακόμα πιο δύσκολα. Ίσως να χρειαζόταν δύο ακόμα γύρους ώστε να επιτεθεί, αλλά το να φέρνεις τον Verstappen υπό τέτοια πίεση ώστε να το παραδεχθεί μετά το τέλος του αγώνα, τότε έκανες καλή δουλειά. Ο 7-φορές Πρωταθλητής πήρε ξανά το 110% του μονοθεσίου του όντας σε εξαιρετική φόρμα και οι 12 βαθμοί διαφοράς από τον μεγάλο του αντίπαλο είναι ξεκάθαρα μια αναστρέψιμη διαφορά.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP ΗΠΑ.

Charles Leclerc: Ο Μονεγάσκος ήταν με διαφορά ο “best of the rest” οδηγός του αγώνα. Σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ταίριαζε στην SF21, ο οδηγός της ιταλικής ομάδας κατάφερε να πάρει ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα, συνδυασμένο με μια εξαιρετική εμφάνιση. Εκκινώντας στην τέταρτη θέση μετά και την ποινή του Bottas, ο Leclerc κατάφερε να κάνει ίσως τον πιο άνετο αγώνα του φέτος. Μετά τον πρώτο γύρο, εδραιώθηκε στην τέταρτη θέση και έχτιζε σταθερά μια διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς στις πίσω θέσεις. Έτσι, μέχρι το τέλος του αγώνα είχε καταφέρει να φτιάξει διαφορά 26 δευτερολέπτων από τον πέμπτο Ricciardo, ενώ τερμάτισε μόλις δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον τρίτο Sergio Perez.

Πέρα λοιπόν από τους τρεις πρώτους, ο Leclerc ήταν ξεκάθαρα σε άλλο αγώνα σε σχέση με τους υπόλοιπους και ιδίως από τις δύο McLaren, τους άμεσους ανταγωνιστές του. Στη Ferrari σίγουρα ελπίζουν σε ανάλογες εμφανίσεις ως το τέλος της σεζόν καθώς η μάχη για την τρίτη θέση είναι καθ’ όλα ανοιχτή.

Photo: Ferrari

Sebastian Vettel: Η δέκατη θέση για τον Γερμανό πολυπρωταθλητή, εκ πρώτης όψεως, δεν δείχνει ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Παρόλ’ αυτά, σε ένα Σαββατοκύριακο που φαινόταν πως η Aston Martin θα φύγει με εντελώς άδεια χέρια, ο ένας βαθμός είναι υπερπολύτιμος. Ο Vettel ήταν γνωστό πως θα ξεκινήσει από το τέλος, λόγω χρήσης τέταρτης PU, όμως η γενικότερη εικόνα της ομάδας δεν ήταν καλή. Έτσι, ο αγώνας για τους πράσινους αναμένονταν δύσκολος. Ο Γερμανός ωστόσο, ήταν εξαιρετικός, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και της δυναμικής του μονοθεσίου του. Μετά από μια σειρά κακών αγώνων, κατάφερε να έχει πολύ καλό ρυθμό, διατηρώντας ταυτόχρονα πολύ καλά τα ελαστικά του.

Έτσι κατόρθωσε σιγά σιγά να ανεβαίνει στην κατάταξη, πραγματοποιώντας και ωραία προσπεράσματα, όπως αυτό επί του Russell στη στροφή 18 από την εξωτερική. Στα τελικά στάδια του αγώνα, βρισκόταν στη δωδέκατη θέση, πιέζοντας τις δύο Alfa Romeo με φόντο τον τελευταίο βαθμό. Αφού πέρασε τον στην πίσω ευθεία τον Giovinazzi, εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Raikkonen 4 γύρους πριν το τέλος και πήρε έναν πολύτιμο βαθμό για αυτόν και την ομάδα του. Σίγουρα μια ένεση αυτοπεποίθησης, σε μια χρονιά που δεν εξελίσσεται καθόλου καλά για την Aston Martin.

Yuki Tsunoda: Ο Ιάπωνας στην πρώτη του σεζόν στην F1, αναμφίβολα δεν έχει επιβεβαιώσει όσα ακούγονταν γι αυτόν και το ταλέντο του αρχικά. Στην Αμερική ωστόσο, έκανε ίσως τον καλύτερο του αγώνα για φέτος. Ήταν το πρώτο ΣΚ του 2021 στο οποίο δεν έκανε κανένα λάθος και συνάμα είχε πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό. Στις κατατακτήριες κατάφερε να προκριθεί στο Q3 και εν συνεχεία στον αγώνα κατέκτησε την 9η θέση. Σε μια σεζόν γεμάτη σκαμπανεβάσματα, αγώνες στους οποίους δείχνει τέτοια σταθερότητα σαφώς μπορούν να τον βοηθήσουν να χτίσει χαρακτήρα, έστω κι αν φέτος έχει πετύχει και καλύτερα αποτελέσματα.

Παρά λοιπόν το ότι είχε έναν σχετικά ήσυχο αγώνα, η συνολική του εικόνα μας εντυπωσίασε, καθώς όπως είπαμε έμεινε μακρυά από λάθη και προσέφερε σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του, στη μάχη της για την πέμπτη θέση. Highlight φυσικά αποτελεί το ότι επί 20 γύρους κρατούσε πίσω του τον Valtteri Bottas, προτού αυτός τον προσπεράσει για την 8η θέση.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η διοργάνωση του GP: Μετά από ένα χρόνο απουσίας λόγω της πανδημίας, το GP ΗΠΑ επέστρεψε δριμύτερο. Οι Αμερικανοί έκαναν τα πάντα ώστε ο αγώνας να έχει απόλυτη επιτυχία και το πέτυχαν. Στις κερκίδες του COTA βρέθηκαν συνολικά 400.000 θεατές σε τρεις μέρες, κάτι που αποτελεί ρεκόρ προσέλευσης. Αν αναλογιστούμε δε πως η F1 δεν είναι και το πιο δημοφιλές άθλημα στις ΗΠΑ, το στατιστικό αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Η προώθηση ήταν τεράστια, ενώ στα πλαίσια αυτής έγινε σύμπραξη και με το κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ του πλανήτη, το NBA.

Έτσι έλαβαν χώρα μια σειρά από events μπασκετικού περιεχομένου στα πλαίσια του αγώνα, με κερασάκι στην τούρτα την απονομή του τροπαίου του νικητή από τον μύθο Shaquille O’Neal, με έναν πλήρως αμερικάνικο και φαντασμαγορικό τρόπο. Οι θεατές στις κερκίδες έδιναν τον παλμό, με τα ζητωκραυγάσματα να ακούγονται έντονα και είμαστε σίγουροι πως όποιος βρέθηκε στην πίστα το τριήμερο έζησε μια αξέχαστη εμπειρία.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν;

GP ΗΠΑ
Photo: Williams

Lando Norris: Η χρονιά του οδηγού της McLaren φέτος, μόνο ως εντυπωσιακή μπορεί να χαρακτηριστεί. Το υψηλό επίπεδο στο οποίο βρίσκεται αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα που έχει σημειώσει ως τώρα και φυσικά στον βαθμολογικό πίνακα. Στην Αμερική όμως ο Βρετανός έμεινα μακρυά από το καλό του πρόσωπο. Γενικότερα, η ομάδα από το Woking έδειξε να δυσκολεύεται στο Όστιν, ωστόσο ο Lando φαινόταν πως δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις Ferrari, αλλά ούτε και τον Daniel Ricciardo.

Στον αγώνα, πέρα από τον πρώτο γύρο στον οποίο βρέθηκε σε μια τριπλή μάχη με τον Sainz και τον team-mate του, σε κανένα σημείο δεν μπόρεσε να τους ανταγωνιστεί έπειτα, μένοντας ως επί το πλείστον πίσω από τον Ισπανό της Scuderia. Τελικά μετά από έναν αγώνα όπου δεν απείλησε τους μπροστά του και ούτε απειλήθηκε, τερμάτισε στην 8η θέση. Ασφαλώς αυτό αποτέλεσε έκπληξη, καθώς ειδικά φέτος ο νεαρός Βρετανός δεν μας έχει συνηθίσει σε αγώνες όπου μένει στην αφάνεια.

Valtteri Bottas: Ο προηγούμενος νικητής του Αμερικανικού GP, δεν έκανε αυτή τη φορά ανάλογο αγώνα. Μετά την εμφατική νίκη του Φινλανδού στην Τουρκία μάλιστα, σίγουρα θα περιμέναμε πολύ περισσότερα από αυτόν. Παρά ταύτα όμως, περιορίστηκε σε έναν αγώνα όπου απλά κυνηγούσε τις McLaren και Ferrari. Μετά την ποινή 5 θέσεων για τον 7ο κινητήρα που χρησιμοποίησε στη σεζόν, ο Bottas εκκινούσε 9ος και με δεδομένη τη δυναμική της W12 αναμέναμε να ανελιχθεί τουλάχιστον μέχρι την 4η θέση, εύκολα ή δύσκολα. Αντ’ αυτού, χρειάστηκε 20 γύρους για να προσπεράσει τον Yuki Tsunoda, ενώ στη συνέχεια έπρεπε να καλύψει περίπου 13 δευτερόλεπτα από τον 7ο Lando Norris.

Στα τελικά στάδια του αγώνα βρισκόταν 7ος, κυνηγώντας τους Sainz και Ricciardo, καταφέρνοντας μόλις δύο γύρους πριν το τέλος να περάσει τον Ισπανό για την 6η θέση. Τερμάτισε έτσι 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, την ώρα που ο team-mate του πάλευε ως το τέλος για την νίκη. Θα χρειαστούν σαφώς καλύτερες εμφανίσεις από αυτές στο COTA, αν θέλει να βοηθήσει την Mercedes να κατακτήσει το 8ο πρωτάθλημά της.

GP ΗΠΑ
Photo: McLaren

Alpine: Για την γαλλική ομάδα, το GP ΗΠΑ χαρακτηρίζεται απλά ως εφιαλτικό. Διπλή εγκατάλειψη, αλλά κυρίως μη ανταγωνιστικός ρυθμός όλο το ΣΚ περιγράφουν την απόδοσή της στο Τέξας. Ο Esteban Ocon καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου δεν έδειξε ποτέ πως έχει τον ρυθμό για να παλέψει για βαθμούς, ενώ στον αγώνα ήταν κυριολεκτικά άφαντος μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης του από μηχανικό πρόβλημα, ενώ είχε και μια επαφή στην αρχή που τον ανάγκασε να αλλάξει εμπρός αεροτομή.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Fernando Alonso, ο οποίος έδωσε αρκετές μάχες, κυρίως με τις Alfa Romeo, χωρίς ωστόσο να δείχνει και ο ίδιος ικανός να πάρει βαθμούς. Τελικά εγκατέλειψε και αυτός με πρόβλημα στην πίσω αεροτομή. Ολοκληρώθηκε έτσι ένα πάρα πολύ κακό τριήμερο για τους ‘μπλε’, γεμάτο τόσο και από προβλήματα αξιοπιστίας, όσο κυρίως και από προβλήματα απόδοσης. Για την ώρα η ομάδα ελέγχει την κατάσταση στο πρωτάθλημα, όμως η διαφορά από την κύρια αντίπαλό της, την AlphaTauri, είναι μικρή και εάν συνεχιστούν αυτές οι εμφανίσεις τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χαθεί η 5η θέση.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Lance Stroll: Ο Καναδός δυσκολεύτηκε αρκετά στο GP ΗΠΑ. Αν και συνολικά η Aston Martin δεν ήταν καλή, εντούτοις ο Lance μπορούμε να πούμε ότι κατατροπώθηκε από τον team-mate του αυτή τη φορά. Ήδη από τα FP, ήταν κατανοητό πως δυσκολευόταν τόσο με το στήσιμο, όσο και με το να βρει ρυθμό. Οι κατατακτήριες επιβεβαίωσαν το παραπάνω, αφού αποκλείστηκε στο Q1, καταλαμβάνοντας μόλις την 16η θέση. Ο αγώνας ήταν το ίδιο δύσκολος, καθώς στην εκκίνηση μια επαφή με τον Latifi τον οδήγησε σε τετακέ και εν συνεχεία η αναρρίχηση έγινε ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση.

Χωρίς να έχει ρυθμό ικανό να τον φέρει στους βαθμούς, πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα εκτός δεκάδας, για να τερματίσει τελικά δωδέκατος, περίπου 25 δευτερόλεπτα μακρυά από τον 10o Vettel. Σίγουρα όχι καλή εμφάνιση από τον Stroll, ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλούς αγώνες συνήθως όταν η Aston Martin δεν είναι ανταγωνιστική, παίρνοντας μάλιστα και πολύ καλούς βαθμούς για την ομάδα.

Haas: Η αμερικανική ομάδα ήταν για ακόμα μια φορά κομπάρσος στο φετινό Πρωτάθλημα. Τόσο ο Mick Schumacher αλλά και ο Nikita Mazepin ήταν απογοητευτικοί οδηγικά, όμως και η ομάδα δεν έλαμψε. Στον εντός έδρας αγώνα της, η Haas ήταν άφαντη και στα εξωαγωνιστικά, δίχως καμία ιδιαίτερη εκδήλωση, είχε κάποια Συνέντευξη Τύπου ώστε να μεγαλώσει η δημοτικότητά της. Όντας η πιο αργή ομάδα, θα έπρεπε να βρει τρόπους ώστε να προσελκύσει νέους οπαδούς, δίχως απαραίτητα να εντυπωσιάζει στην πίστα. Επιπλέον, είναι η μοναδική αμερικανική ομάδα στο grid, κάτι το ιδιαίτερα σπάνιο και δίχως να έχει έναν δοκιμαστή Αμερικάνο ή το οποιοδήποτε promotion που θα τραβήξει τα βλέμματα πάνω σου, τότε μόνο απογοήτευση φέρνει.

Δείτε το GP ΗΠΑ για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.

Θωμάς Μανώλης & Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Το GP Ισπανίας διατηρείται στη Βαρκελώνη έως το 2026

Η F1 ανακοίνωσε πως ήρθε σε νέα συμφωνία με την πίστα της Βαρκελώνης, με το GP Ισπανίας να παραμένει στο πρόγραμμα μέχρι το 2026 τουλάχιστον.

Το MotoGP ανακοίνωσε σειρά-ντοκιμαντέρ στο Amazon

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ανακοίνωσε την παραγωγή σειράς 8 επεισοδίων που θα προβάλλεται το 2022, στο Amazon Prime Video.

Vettel και Schumacher φτιάχνουν ομάδα για το Race of Champions

Οι Sebastian Vettel και Mick Schumacher θα εκπροσωπήσουν τη Γερμανία στο Race of Champions τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το μεγάλο αγωνιστικό γεγονός Race of Champions επιστρέφει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Το GP Ισπανίας διατηρείται στη Βαρκελώνη έως το 2026

Η F1 ανακοίνωσε πως ήρθε σε νέα συμφωνία με την πίστα της Βαρκελώνης, με το GP Ισπανίας να παραμένει στο πρόγραμμα μέχρι το 2026 τουλάχιστον.

Το MotoGP ανακοίνωσε σειρά-ντοκιμαντέρ στο Amazon

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ανακοίνωσε την παραγωγή σειράς 8 επεισοδίων που θα προβάλλεται το 2022, στο Amazon Prime Video.

Vettel και Schumacher φτιάχνουν ομάδα για το Race of Champions

Οι Sebastian Vettel και Mick Schumacher θα εκπροσωπήσουν τη Γερμανία στο Race of Champions τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το μεγάλο αγωνιστικό γεγονός Race of Champions επιστρέφει...

Hamilton: «Η W12 είναι μια τερατώδης ντίβα»

Ο Lewis Hamilton δηλώνει πως οι δυσκολίες που συνάντησε η Mercedes με την W12 τον κάνουν να πιστεύει πως είναι σαν μια γυναίκα που...

Binotto: «Κοιτάμε μόνο το 2022»

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, η ιταλική ομάδα δεν έχει “διακινδυνεύσει” την πρόοδο του μονοθεσίου του 2022 ώστε να εξασφαλίσει την...