Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε ο Alberto Crespo. Ο Αργεντινός αποπειράθηκε να προκριθεί για το GP Ιταλίας του 1952, οδηγώντας μια Maserati. Τελικά έμεινε οριακά εκτός, καθώς σημείωσε τον 26ο χρόνο στα προκριματικά και δεν πήρε το πράσινο φως για να αγωνιστεί. Μαζί του αποκλείστηκαν άλλοι δέκα οδηγοί, αφήνοντας τα 24 ταχύτερα αυτοκίνητα να εκκινήσουν.
Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε ο Lukas Botha. Ο Νοτιοαφρικανός εμφανίστηκε μόλις σε ένα Grand Prix για την F1, αυτό της πατρίδας του το 1967. Κατάφερε να προκριθεί οδηγώντας μια Brabham BT11, αλλά ένα μηχανικό πρόβλημα στον αγώνα τον άφησε 20 γύρους πίσω και έτσι δεν πήρε κατάταξη στον τερματισμό του. Ο Botha συνέχισε να τρέχει σε αγώνες ανά την Αφρική, αλλά η εμπλοκή του σε ένα τραγικό δυστύχημα στην Μοζαμβίκη τον ανάγκασε να σταματήσει οριστικά την οδήγηση. Συνέχισε ωστόσο, να εργάζεται ως αγρότης και μηχανικός στην πατρίδα του.
Σαν σήμερα το 1935 γεννήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους των αγώνων, ο A.J. Foyt. Ο Αμερικανός οδηγός έκανε καριέρα που κράτησε για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, δίνοντας το παρόν σε μεγάλους αγώνες αντοχής, πρωταθλήματα formula και διοργανώσεις με stock αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις τέσσερις νίκες του στο Indianapolis 500, μια νίκη στο Daytona 500 του NASCAR, μία νίκη στις 24 ώρες του Le Mans καθώς και μια νίκη στις 12 ώρες του Sebring.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε άλλος ένας οδηγός με μόλις ένα Grand Prix στο ενεργητικό του, ο Luiz Bueno. Ο Βραζιλιάνος έτρεξε στον αγώνα του Interlagos το 1973, οδηγώντας μια Surtees TS9B. Προκρίθηκε στην 20ή και τελευταία θέση του grid και τερμάτισε 12ος, τέσσερις γύρους πίσω από τον νικητή Emerson Fittipaldi. Δεν εμφανίστηκε ξανά σε επίσημο Grand Prix της F1, αλλά συνέχισε να δίνει το παρόν σε υποστηρικτικούς αγώνες του πρωταθλήματος. Απεβίωσε τον Φεβρουάριο του 2011, λόγω καρκίνου.
Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε ο Piercarlo Ghinzani. Ο Ιταλός υπήρξε μια σταθερή παρουσία στην F1 στα ‘80s, αλλά τα αργά μονοθέσια που οδήγησε μοιραία τον περιόρισαν στις πίσω θέσεις του grid. Αγωνίστηκε κυρίως με την Osella, με κάποιες παρενθετικές σεζόν στην Toleman, την Ligier και την Zakspeed. Στο διάστημα 1981-1989 σημείωσε 111 εμφανίσεις και προκρίθηκε μόλις 76 φορές, ενώ βαθμολογήθηκε μόνο σε έναν αγώνα: το GP του Dallas το 1984.
Σαν σήμερα το 1955 πραγματοποιήθηκε το GP Αργεντινής στο Μπουένος Άιρες, υπό συνθήκες αφόρητης ζέστης. Ως εκ τούτου, πολλοί από τους οδηγούς δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν μόνοι τους ολόκληρο τον αγώνα, αφήνοντας τη θέση τους κυρίως σε αναπληρωματικές συμμετοχές. Η κατάσταση αυτή οδήγησε σε ένα αλλόκοτο στατιστικό, καθώς οι Giuseppe Farina και Maurice Trintignant τερμάτισαν αμφότεροι τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη θέση, με τον Γάλλο μάλιστα να είχε ήδη εγκαταλείψει νωρίτερα όταν έχασε τον κινητήρα στην Ferrari του. Οι μοναδικοί οδηγοί που υπέμειναν τον καύσωνα για όλες τις τρεις ώρες του αγώνα χωρίς να δώσουν το αυτοκίνητό τους σε άλλον ήταν ο Juan Manuel Fangio (1ος) και ο Roberto Mieres (5ος).
Σαν σήμερα το 1990, ο θρύλος των rally Ari Vatanen πήρε την τρίτη του νίκη στο Rally Παρίσι-Ντακάρ. Ο Φινλανδός έγινε ο πρώτος οδηγός που σημείωσε συνεχόμενες νίκες στον επίπονο Αφρικανικό μαραθώνιο, παίρνοντας τη δεύτερη νίκη του με ένα Peugeot 405 T16. Στην κατηγορία μοτοσυκλετών, νικητής αναδείχθηκε ο Ιταλός Edi Orioli.