spot_img

Σαν σήμερα, 16 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1922, ο Felice Nazzaro επέστρεψε από την απόσυρσή του ως οδηγός και κατέκτησε τη νίκη στο GP Γαλλίας, οδηγώντας ένα Fiat 804 σε μια διαδρομή με δημόσιους δρόμους στο Στρασβούργο – η μοναδική φορά που φιλοξενήθηκε Grand Prix στην πόλη αυτή. Ο Ιταλός ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα 60 γύρων και 800 χιλιομέτρων σε κάτι παραπάνω από 6 ώρες και 17 λεπτά, σχεδόν 58 λεπτά μπροστά από την Bugatti T30 του Ισπανού Pierre de Vizcaya. Η νίκη του Nazzaro δυστυχώς επισκιάστηκε από τον τραγικό ακαριαίο θάνατο του ανιψιού του, Biagio, όταν ο ίδιος έχασε έναν πίσω τροχό του στον τελευταίο γύρο και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα σε ένα δέντρο. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη του Felice Nazzaro στη Γαλλία, μετά τον θρίαμβό του στους δρόμους της Διέππης το 1907.

Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε στην Alhambra της Καλιφόρνια ο Jim Rathmann. Ο Αμερικανός, μετά από ένα πολύ σύντομο και αδιάφορο πέρασμα από το NASCAR, συμμετείχε στην διάσημη αγωνιστική διοργάνωση του AAA/USAC (τωρινό IndyCar) από τα τέλη των ‘40s έως τις αρχές των ‘60s, εκκινώντας σε 42 αγώνες και κερδίζοντας μόλις τρεις φορές. Ωστόσο, μεταξύ των νικών αυτών συγκαταλέγεται και αυτή στο θρυλικό Indianapolis 500 του 1960· ο Rathmann είχε μονομαχήσει για πολλούς γύρους με τον Rodger Ward και τελικά επικράτησε χάρις στην εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών του. Μετά την απόσυρσή του από τους αγώνες, ο Αμερικανός επικεντρώθηκε στη διεύθυνση μιας αντιπροσωπείας Chevrolet-Cadillac στην Φλόριντα, δίνοντας τιμητικά και το παρόν στον αγώνα του Brickyard σε σχεδόν ετήσια βάση μέχρι τον θάνατό του το 2011.

Σαν σήμερα το 1955, ο εμβληματικός Stirling Moss κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην F1, στο Aintree της Μεγάλης Βρετανίας, έπειτα από μια επική μονομαχία με τον ομόσταυλο Juan Manuel Fangio. Βέβαια, ο Βρετανός υποστήριξε έπειτα πως απλώς αφέθηκε από τον πολύπειρο Αργεντινό να κερδίσει μέσα στην πατρίδα του, κάτι που ο ίδιος ο Fangio αρνήθηκε συστηματικά. Οι Karl Kling και Piero Taruffi κατέλαβαν τις θέσεις 3 και 4, ολοκληρώνοντας έτσι μια εμφάνιση απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes-Benz με το 1-2-3-4. Μοναδική σχετική απειλή των «Ασημένιων Βελών» υπήρξε η Maserati του Jean Behra, ο οποίος ξεκίνησε από την πρώτη σειρά εκκίνησης και εγκατέλειψε νωρίς από την τρίτη θέση λόγω διαρροής λαδιών. Με τα GP Γερμανίας, Ελβετίας και Ισπανίας να ακυρώνονται εξαιτίας του απόηχου της καταστροφής στο Le Mans, απέμενε πλέον μόλις ένας αγώνας στη σεζόν και ο Fangio συγκέντρωσε αρκετούς βαθμούς ώστε να κατακτήσει και μαθηματικά τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο.

Σαν σήμερα το 1960 διεξήχθη ξανά το GP Μεγάλης Βρετανίας της F1, αυτήν τη φορά στο Silverstone, με το σήμα εκκίνησης να δίνει μάλιστα ο Stirling Moss – ο Βρετανός άσσος μόλις είχε πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο, ύστερα από το τεράστιο ατύχημά του στο GP Βελγίου. Ο Graham Hill είχε στολάρει τον κινητήρα της BRM του και έπεσε 22ος, καταφέρνοντας ωστόσο να προσπεράσει τον Jack Brabham για την πρωτοπορία στον 54ο από τους 77 γύρους. Ο ρυθμός του ήταν φρενήρης και ενώ έδειχνε να βαίνει για την πρώτη του νίκη στην F1, βγήκε εκτός πίστας στην στροφή Copse του 71ου γύρου και εγκατέλειψε. Έτσι, η νίκη κατέληξε στον Brabham και η Cooper κατέκτησε τον δεύτερο τίτλο της στους κατασκευαστές, αλλά τα φώτα ήταν στραμμένα στον John Surtees – ο θρύλος του παλιού MotoGP πραγματοποιούσε μόλις τη δεύτερη εμφάνισή του και τερμάτισε δεύτερος, μπροστά από τον ομόσταυλο Innes Ireland.

Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε στον βορρά της Βαυαρίας ο βετεράνος των αγώνων rally, Armin Schwarz. Ο Γερμανός εισήλθε σε αυτό το είδος αγώνων το 1983 και, αφού κατέκτησε δύο συνεχόμενους τίτλους στο εγχώριο πρωτάθλημα, προβιβάστηκε στο αντίστοιχο παγκόσμιο πρωτάθλημα (WRC) το 1988. Μέχρι και το 2005, ο Schwarz εμφανίστηκε σε 119 events οδηγώντας αυτοκίνητα των Audi, Toyota, Mitsubishi, Ford, Škoda και Hyundai, κερδίζοντας ωστόσο μόνο μία φορά – η μοναδική του αυτή νίκη σημειώθηκε στο παρθενικό Rally Καταλονίας του 1991, όπου οδήγησε ένα Toyota Celica GT-Four ST165 με συνοδηγό τον Σουηδό Arne Hertz.

Σαν σήμερα το 1966, για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, το GP Μεγάλης Βρετανίας της F1 είδε διαφορετικό νικητή πέραν του θρυλικού Jim Clark, με την παράσταση στο Brands Hatch να κλέβουν οι Jack Brabham και Denny Hulme της επώνυμης Brabham-Repco. Το πρώτο σκέλος του αγώνα είδε τους ουρανούς του Kent να ανοίγουν για τα καλά και να αναγκάζουν πολλούς οδηγούς σε pit stops και αλλαγές στρατηγικών. Οι Clark και Graham Hill τέθηκαν εκτός εξίσωσης της νίκης όταν στέγνωσε σταδιακά η πίστα και χρειάστηκε να ξαναμπούν στα pits, με τον Βρετανό της BRM να καταλαμβάνει τελικά την τρίτη θέση, έναν γύρο πίσω. Ο αγώνας αυτός είναι επίσης γνωστός και για την πρώτη βαθμολόγηση ενός μονοθεσίου της McLaren στην F1 – ο ιδρυτής Bruce McLaren τερμάτισε στην 6η θέση οδηγώντας μια M2B, εξοπλισμένη με έναν κινητήρα V8 της Scuderia Serenissima.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1977, η πίστα του Silverstone αποτέλεσε το πεδίο μερικών ιστορικών παρθενικών εμφανίσεων στην F1. Ο λόγος αρχικά για τον Patrick Tambay και, κυρίως, για τον αείμνηστο Gilles Villeneuve – ο Καναδός είχε κάνει μεγάλη εντύπωση στον πρωταθλητή James Hunt όταν αγωνίζονταν μαζί στην Formula Atlantic και απέκτησε συστάσεις, ώστε να οδηγήσει μια παλιά McLaren M23 στο GP Μεγάλης Βρετανίας. Παρόλο που τερμάτισε μόλις 11ος λόγω καθυστερήσεων στα pits, υπήρξε αρκετά ταχύς ώστε να προσελκύσει τα βλέμματα. Επίσης, η Renault έκανε την πρώτη της εμφάνιση με την RS01, η οποία τροφοδοτούνταν από έναν επαναστατικό τότε κινητήρα τούρμπο – η τεχνολογία αυτή ήταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο και ο Jean-Pierre Jabouille εγκατέλειψε πολύ νωρίς. Στο μεταξύ, ο Hunt μονομάχησε εντυπωσιακά με την Brabham-Alfa Romeo του John Watson, μέχρι εκείνος να εγκαταλείψει στον 49ο γύρο. Τελικά, ο άσσος της McLaren πλαισιώθηκε στο βάθρο από τους Niki Lauda και Gunnar Nilsson.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1978, η πανίσχυρη τότε ομάδα της Lotus έμοιαζε το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Brands Hatch, μέχρι που οι Mario Andretti και Ronnie Peterson είχαν ήδη εγκαταλείψει έως τον 28ο γύρο με προβλήματα αξιοπιστίας στην ταχύτατη Lotus 79. Η Wolf WR5/6 του Jody Scheckter ανέλαβε προσωρινώς τα ηνία μέχρι να τεθεί κι αυτή εκτός με μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας φαινομενικά τον πρωταθλητή Niki Lauda να κινηθεί ανενόχλητος προς τον τερματισμό. Ωστόσο, στον 60ο από τους 76 γύρους, ο Αυστριακός μπροστάρης της Brabham-Alfa Romeo προσέγγισε λανθασμένα το ντουμπλάρισμά του στην αργότερη McLaren του Bruno Giacomelli πριν την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να χάσει την πρωτοπορία από την Ferrari του Carlos Reutemann. Ο Αργεντινός κατέκτησε την τρίτη του νίκη στη σεζόν, με την τελευταία θέση του βάθρου να καταλαμβάνεται από την έτερη Brabham-Alfa Romeo του John Watson.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1983, ο Alain Prost οδήγησε έξυπνα στην πίστα του Silverstone και προσπέρασε τις Ferrari των René Arnoux και Patrick Tambay στον 14ο και 20ο γύρο αντίστοιχα, ώστε να κερδίσει το GP Μεγάλης Βρετανίας για την τρίτη του νίκη στη σεζόν. Ο Γάλλος άσσος της Renault ακολουθήθηκε στις κινήσεις του από τον Nelson Piquet, με τον Βραζιλιάνο της Brabham να τερματίζει δεύτερος και να τον πλαισιώνει στο βάθρο μαζί με τον Tambay. Μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα υπήρξε και ο Nigel Mansell· ο Βρετανός είχε εκκινήσει μόλις 18ος με την καινούρια Lotus 94T, αλλά πραγματοποίησε μια φανταστική εμφάνιση τερματίζοντας στην 4η θέση. Επίσης, ο αγώνας αυτός σήμανε την επιστροφή της Honda στην F1 μετά το 1968, αυτήν τη φορά αποκλειστικά ως προμηθευτής κινητήρων – προσέφερε κινητήρες τούρμπο στην πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα της Spirit, η οποία προκρίθηκε αξιοπρεπώς στην 14η θέση μέσω του Stefan Johansson αλλά εγκατέλειψε.

Σαν σήμερα το 1989, ο Ayrton Senna εκκίνησε στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Silverstone από την pole position αλλά προηγήθηκε για μόλις 12 γύρους· ο Βραζιλιάνος πρωταθλητής είχε χάσει τον έλεγχο στην στροφή Becketts με προβλήματα επιλογής σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren MP4/5. Μοιραία, η νίκη κατέληξε άνετα στον ομόσταυλο Alain Prost, με το βάθρο να κλείνει ο Alessandro Nannini της Benetton. Ο Nelson Piquet ήταν ο τελευταίος από τους οδηγούς που δεν δέχτηκαν γύρο και τερμάτισε 4ος με μια μετριότατη Lotus 101, ενώ η μικρή ομάδα της Minardi βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά και με τα δύο μονοθέσιά της, με 5ο τον Pierluigi Martini και 6ο τον Luis Pérez-Sala – ο Ισπανός δεν έμελλε να βαθμολογηθεί ξανά στην F1.

Σαν σήμερα το 1995, οι Michael Schumacher και Damon Hill μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Silverstone, εξαιτίας της εμπλοκής τους σε ένα αμφιλεγόμενο ατύχημα στον 45ο γύρο. Ο Γερμανός πρωταθλητής της Benetton είχε την πρωτοπορία έπειτα από μια στρατηγική ενός pit stop, με τον Βρετανό της Williams να τον χτυπά σε μια φιλόδοξη απόπειρα προσπέρασης στην στροφή Priory μετά την γέφυρα. Οι δύο οδηγοί εγκατέλειψαν και η μάχη για τη νίκη πέρασε στα χέρια των ομόσταυλών τους, με τον David Coulthard να στερείται την ευκαιρία διεκδίκησής της έπειτα από μια ποινή stop/go για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane. Έτσι, ο Johnny Herbert κατέκτησε ανέλπιστα την πρώτη του νίκη στην F1 με δεύτερο τον Jean Alesi της Ferrari· ο Coulthard συμβιβάστηκε με την τρίτη θέση έπειτα από την εξέτιση της ποινής του.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2000, η McLaren έκανε έναν αψεγάδιαστο αγώνα στην πίστα του A1-Ring και ο Mika Häkkinen κατέκτησε την δεύτερη νίκη του στη σεζόν, έχοντας εκκινήσει από την pole position. Ο ομόσταυλος David Coulthard τερμάτισε 12,5 δευτερόλεπτα πίσω και το βάθρο έκλεισε ο Rubens Barrichello της Ferrari. Το GP Αυστρίας ωστόσο δεν εξελίχθηκε καθόλου καλά για την έτερη Ferrari του Michael Schumacher· ο Γερμανός είχε εκκινήσει από την 4η θέση αλλά χτυπήθηκε στην πρώτη στροφή από τον Ricardo Zonta, με την σειρά συγκρούσεων να θέτει εκτός αγώνα τόσο τον ίδιο όσο και τους Jarno Trulli και Giancarlo Fisichella.

Σαν σήμερα το 2006, ο Michael Schumacher κέρδισε στο GP Γαλλίας για όγδοη φορά από την 68η και τελευταία του pole position, καταγράφοντας έτσι ένα ασύλληπτο ρεκόρ τόσο για τις pole positions όσο και για τις περισσότερες νίκες ενός οδηγού στο ίδιο Grand Prix. Χαρακτηριστικά, μόνο ο Lewis Hamilton έχει καταφέρει να πλησιάσει και να καταρρίψει τα ρεκόρ αυτά, φτάνοντας τις 69 pole positions στο GP Ιταλίας του 2017 καθώς και τις 8 νίκες στο GP Ουγγαρίας από το 2020. Στον αγώνα του Magny-Cours, ο πρωταθλητής Fernando Alonso κατάφερε να μπει σφήνα ανάμεσα στους οδηγούς της Ferrari και να τερματίσει στη δεύτερη θέση, μπροστά από τον Felipe Massa.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2006, το MotoGP προσέφερε έναν αγώνα στην πίστα του Sachsenring που έκοψε την ανάσα, με τον Valentino Rossi να παίρνει οριακά και με φανταστικό τρόπο τη νίκη για το GP Γερμανίας. Ο «Γιατρός», έχοντας εκκινήσει μόλις 10ος, προσπέρασε στον τελευταίο γύρο την Fortuna Honda του τραυματία Marco Melandri και κρατήθηκε μπροστά από ένα τρενάκι τεσσάρων αναβατών, κερδίζοντας τον συμπατριώτη του για μόλις 0.145 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, τις θέσεις 3 και 4 κατέλαβαν οι δύο Repsol Honda των Nicky Hayden και Dani Pedrosa, με τον Ισπανό να μένει μόλις 0.307 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rossi, δείχνοντας εμφατικά το πόσο κλειστή ήταν η μάχη για τη νίκη. Ο Loris Capirossi επικράτησε του Shinya Nakano για το κλείσιμο της πρώτης πεντάδας.

Σαν σήμερα το 2017, ο Lewis Hamilton συνέτριψε τον ανταγωνισμό στο Silverstone και κέρδισε στο GP Μεγάλης Βρετανίας για πέμπτη φορά. Μάλιστα κατάφερε να πλησιάσει τον επικεφαλής Sebastian Vettel στη βαθμολογία οδηγών για μόλις έναν βαθμό, ύστερα από μια απροσδόκητη αστοχία ελαστικών στους τελευταίους γύρους και για τα δύο μονοθέσια της Ferrari. Εξαιτίας αυτού, ο Γερμανός κατρακύλησε στην 7η θέση, ενώ ο ομόσταυλος Kimi Räikkönen έχασε λιγότερο χρόνο και στερήθηκε μόνο την δεύτερη θέση από τον Valtteri Bottas.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles