Η ενότητα «Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι;» επιστρέφει στο 2022, με τα συμπεράσματα από το GP Μπαχρέιν να ακολουθούν στο παρακάτω κείμενο.
Αναμονή τέλος για τους απανταχού φίλους της Formula 1, καθώς το πρωτάθλημα του 2022 επιτέλους ξεκίνησε. Μετά από ένα συναρπαστικό 2021, οι προσδοκίες είναι αν μη τι άλλο υψηλές, καθώς όλοι αναμένουμε μια μάχη για τον τίτλο, ανάλογη με την περσινή. Στην αυγή των νέων τεχνικών κανονισμών, με το ground effect να επιστρέφει, ο πρώτος αγώνας στην πίστα του Σακχίρ δεν απογοήτευσε.
Διαβάστε επίσης: Brundle – «Πιο επιθετικός ο Verstappen στον Hamilton σε σχέση με τον Leclerc»
Η Ferrari επέστρεψε στις νίκες μετά από σχεδόν δυόμιση χρόνια, ενώ η πρωταθλήτρια Mercedes ήταν μακρυά από την εικόνα που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία 8 έτη. Προσθέστε σε αυτό την εγκατάλειψη και των δύο Red Bull και αμέσως το GP του Μπαχρέιν για το 2022 γίνεται ένας αγώνας που δεν θα περάσει στα ψιλά. Ας δούμε όμως ποιοι μας εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους, αλλά και ποιοι μας απογοήτευσαν, στον εναρκτήριο αγώνα της F1 για το 2022.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν;
Charles Leclerc & Ferrari
Η εμφάνιση του Μονεγάσκου στο τριήμερο του GP μόνο ως ονειρική μπορεί να χαρακτηριστεί. Μετά από δύο χρόνια γεμάτα δύσκολες στιγμές, αλλά και απογοητεύσεις, τόσο για τον ίδιο, όσο και για την Ferrari, τα πράγματα δείχνουν επιτέλους να έχουν μπει στο σωστό δρόμο. Το καλό πρόσωπο που έδειξε η ιταλική ομάδα στις δοκιμές, επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των περισσότερων και η Scuderia φεύγει από το Μπαχρέιν με το 1-2 δια χειρός Leclerc και Sainz. Η F1-75 αποδείχτηκε όχι μόνο γρήγορη, αλλά και αξιόπιστη, με τους περισσότερους μάλιστα να εντυπωσιάζονται από τον κινητήρα των Ιταλών, ο οποίος φημολογείται ότι είναι ο καλύτερος στο grid αυτή τη στιγμή. Έτσι, η σκληρή δουλεία των τελευταίων δύο ετών φαίνεται πως αποδίδει πλέον καρπούς.
Τις αρετές του κόκκινου μονοθεσίου εκμεταλλεύτηκε πλήρως ο Charles Leclerc, ο οποίος θύμισε σε όλους στο Μπαχρέιν πως με ένα καλό μονοθέσιο μπορεί να ανταγωνιστεί τους πάντες. Εμφατική pole position το Σάββατο, μπροστά από τον πρωταθλητή Max Verstappen και υποδειγματική διαχείριση του αγώνα την Κυριακή. Κάνοντας μια πολύ καλή εκκίνηση, διαχειρίστηκε άψογα την πρωτοπορία, ήταν πολύ καλός με τα ελαστικά του, ενώ μας χάρισε και μια πανέμορφη μονομαχία μεταξύ των γύρων 16-19 με τον Ολλανδό, εφαρμόζοντας παράλληλα πανέξυπνη τακτική στην διαχείριση της μπαταρίας του και του DRS. Έχοντας τη δυνατότητα να ανοίγει σχετικά εύκολα τη διαφορά, δεν απειλήθηκε έκτοτε για την πρώτη θέση και θα είχε κερδίσει ακόμα πιο άνετα αν δεν είχαμε την επέμβαση του Safety Car στους τελευταίους γύρους.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ο ταχύτερος γύρος του αγώνα για τον Charles, ενώ για την ομάδα του, που είδε τον έτερο οδηγό της να βρίσκεται σχεδόν σε όλο τον αγώνα σταθερά στην 3η θέση, ο θρίαμβος ολοκληρώθηκε με την εγκατάλειψη του Max Verstappen, που χάρισε στον Ισπανό τη δεύτερη θέση. Με το δεξί λοιπόν το 2022 για τους κόκκινους και σίγουρα οι tifosi ελπίζουν σε ανάλογη συνέχεια.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μπαχρέιν.
Kevin Magnussen
Για πολλούς, ο πραγματικός driver of the day στο GP Μπαχρέιν ήταν ο Kevin Magnussen. Αν το άτυπο αυτό βραβείο πήγε στον Charles Leclerc, δεν μπορούμε να μην συμφωνήσουμε ότι ο Δανός το άξιζε εξίσου. Στην επιστροφή του στο grid της F1 μετά από έναν χρόνο, ο K-Mag εμφανίστηκε σχεδόν μεταμορφωμένος. Μετά την απομάκρυνση του Nikita Mazepin από την Haas, και με τον Magnussen να υπογράφει με την ομάδα μόλις μια μέρα πριν το τεστ στο Μπαχρέιν, λίγοι περίμεναν να τα πάει τόσο καλά στον πρώτο αγώνα.
Η αναγεννημένη Haas παρουσίασε όπως φάνηκε ένα πολύ καλό μονοθέσιο και ο Δανός το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Είσοδος στο Q3, ανταγωνιζόμενος μάλιστα και τους χρόνους των Mercedes και τελικά 7η θέση για την εκκίνηση στον αγώνα της Κυριακής, ένα αποτέλεσμα που έστειλε στα ουράνια τον Guenther Steiner. Στο GP ο Magnussen συνέχισε με τον εξαιρετικό ρυθμό που είχε δείξει και στα προηγούμενα session. Κάνοντας μια πολύ καλή εκκίνηση, βρέθηκε στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Perez και Russell. Μοιραία έπεσε γρήγορα σχετικά στην 7η θέση, την οποία διατηρούσε με άνεση σε όλο τον αγώνα. Η εγκατάλειψη των δύο Red Bull τον έφερε τελικά 5ο στον τερματισμό, ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα τόσο για τον ίδιο στην επιστροφή του, όσο και για την ομάδα του, η οποία πέρασε δύο πολύ δύσκολα χρόνια και πλέον φαίνεται να γυρνάει σελίδα.
Alfa Romeo
Άλλη μια ομάδα που παρουσιάστηκε αναγεννημένη στο GP Μπαχρέιν ήταν η Alfa Romeo. Με τον Kimi Raikkonen να έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση, η ελβετο-ιταλική ομάδα βρήκε τον νέο της ηγέτη στο πρόσωπο του Valtteri Bottas. Έχοντας ως team-mate του τον νεαρό Κινέζο Zhou Guanyu, η Alfa είχε ένα εξαιρετικό τριήμερο στο Bahrain. Έχοντας ένα γρήγορο αυτοκίνητο, κάτι που είχαμε δει από τα τεστ, αλλά με αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, κανείς δεν μπορούσε να πει με βεβαιότητα που θα βρίσκεται στον πρώτο αγώνα. Ωστόσο όλα κύλησαν ομάδα για την ομάδα του Hinwil. Ο Φινλανδός ήταν εξαιρετικά ταχύς το Σάββατο όπου κατέκτησε την 6η θέση στις κατατακτήριες, ενώ και ο Guanyou τα πήγε εξαιρετικά στο πρώτο του qualifying στην F1, μπαίνοντας στο Q2.
Στον αγώνα, η Alfa Romeo πιστοποίησε την ταχύτητα της κατακτώντας την 6η και τη 10η θέση, με τους Bottas και Guanyu αντίστοιχα. Ο Φινλανδός είχε πολύ κακή εκκίνηση και πρώτο γύρο, παρόλ’ αυτά κατάφερε να ανακάμψει γρήγορα και να βρίσκεται άνετα στην 8η θέση, η οποία τελικά έγινε 6η χάρη στα προβλήματα των Red Bull. Ο Κινέζος από την άλλη επέδειξε εξαιρετικά στοιχεία, πραγματοποίησε όμορφα προσπεράσματα και ήταν ταχύς και αλάνθαστος στο ντεμπούτο το του, παίρνοντας μάλιστα και τον πρώτο του βαθμό στο πρωτάθλημα. Εξαιρετικό ξεκίνημα για άλλη μια ομάδα που είχε δύσκολες σεζόν ως τώρα και αναμένουμε τη συνέχεια.
Alexander Albon
Πολύ θετική εμφάνιση για τον Ταϊλανδό στην επάνοδο του στο πρωτάθλημα της F1. Οδηγός της Williams πλέον, ο Albon έδειξε να προσαρμόστηκε πλήρως στη νέα του ομάδα. Αν και η FW44 φαίνεται αυτήν τη στιγμή να είναι από τα λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια, ο Albon κατάφερε να έχει ένα πολύ καλό τριήμερο τηρουμένων των αναλογιών και ήταν πολύ ανώτερος του Nicholas Latifi. Η πρόκριση στο Q2 και η 14η θέση στο grid αποτέλεσαν ένα πολύ θετικό ξεκίνημα, το οποίο ολοκληρώθηκε την Κυριακή. Μπορεί ο Alex να μην πάλεψε για βαθμούς, ωστόσο έδωσε πολύ ωραίες μάχες με τις Aston Martin, τις McLaren, αλλά και τους Mick Schumacher και Guanyu Zhou, δείχνοντας εξαιρετική μαχητικότητα, για να τερματίσει τελικά 13ος (νικώντας μάλιστα και τις δύο McLaren). Είναι βέβαιο πως με τέτοιες εμφανίσεις στη συνέχεια της σεζόν, ο τερματισμός στους βαθμούς θα έρθει αργά ή γρήγορα.
Helmet Cams
Μία ενδιαφέρουσα προσθήκη στη μετάδοση του GP Μπαχρέιν ήταν οι κάμερες που ήταν τοποθετημένες μέσα στα κράνη αρκετών οδηγών. Είναι μάλιστα εντός της λίστας για τη μάχη ανάμεσα σε Charles Leclerc και Max Verstappen, καθώς μας δίνει από πρώτο χέρι το πως αντιμετώπισε την κατάσταση ο οδηγός της Ferrari. Η πανέξυπνη στρατηγική του να αφήνει την εσωτερική στον Ολλανδό και να παίρνει εκείνος το DRS για τη στροφή 4, από την κάμερα αυτή είναι ιδιαίτερα συναρπαστική. Ελπίζουμε να τη βλέπουμε σε κάθε GP.
Ποιοι μας απογοήτευσαν;
McLaren
Για την βρετανική ομάδα, τον πρώτο αγώνα της χρονιάς ήταν το λιγότερο εφιαλτικό. Τα πορτοκαλί μονοθέσια είχαν εντυπωσιάσει κατά γενική ομολογία στο τεστ της Βαρκελώνης. Στο επόμενο τεστ στο Bahrain ωστόσο τίποτα δεν πήγε καλά. Ανεξήγητα προβλήματα με τα φρένα, αλλά και η νόσηση από κορωνοϊό του Daniel Ricciardo ουσιαστικά κατέστρεψαν τις δοκιμές της ομάδας, με τον αντίκτυπο να γίνεται τελικά φανερός στο τριήμερο του GP του Bahrain. Για τον Ricciardo τα πράγματα θα ήταν εξαρχής δύσκολα, καθώς έχασε το τριήμερο δοκιμών στην Μέση Ανατολή, ενώ και λόγω της ασθένειάς του ίσως δεν ήταν έτοιμος στο 100%.
Ωστόσο, συνολικά η ομάδα από το Woking παρουσίασε άσχημη εικόνα, με τον μεν Ricciardo να αποκλείεται στο Q1 και τον Norris να μην μπορεί να πετύχει κάτι καλύτερο από την 13η θέση στις κατατακτήριες. Ο αγώνας ήταν ακόμα χειρότερος, αφού και οι δύο οδηγοί μάχονταν για τις τελευταίες θέσεις, ενάντια στις Williams και Αston Martin. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως σε κάποια στιγμή τα δύο αυτοκίνητα βρισκόταν στις θέσεις 18 και 20, καθαρά λόγω του ρυθμού τους. Τελικά, οι Ricciardo και Norris τερμάτισαν στη 14η και 15η θέση αντίστοιχα, περίπου 1 λεπτό μακρυά από τον Leclerc (και αυτό χάρη στο Safety Car, διότι είχαν δεχθεί ήδη γύρο νωρίτερα). Σίγουρα η McLaren αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες αρνητικές εκπλήξεις του πρώτου αγώνα και έχει αρκετή δουλειά μπροστά της για να επανέλθει.
Aston Martin
Η Aston Martin ήταν άλλη μια ομάδα της οποίας η εμφάνιση στο GP Μπαχρέιν ήταν αποκαρδιωτική. Τα προβλήματα άρχισαν από νωρίς, με τον Sebastian Vettel να ανευρίσκεται θετικός στον κορωνοϊό την Πέμπτη πριν την έναρξη του τριημέρου και ως εκ τούτου να τίθεται εκτός. Αυτό αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα, καθώς σε αντίθεση με τον Lance Stroll, είχε δείξει ένα πολύ καλό πρόσωπο στις δοκιμές και σίγουρα η απουσία του αφαίρεσε αρκετή από τη δυναμική της Aston Martin. Σε μια αναγκαστική και τελευταίας στιγμής αλλαγή, κλήθηκε σαν αντικαταστάτης ο αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας, Nico Hulkenberg, ο οποίος ωστόσο θα οδηγούσε για πρώτη φορά την AMR22 στο FP1. Έτσι, τα πράγματα δεν ήταν εξαρχής ρόδινα, κάτι που επιβεβαιώθηκε στις κατατακτήριες και τον αγώνα.
Ενώ στα FP οι δύο οδηγοί έδειξαν αρκετά καλό πρόσωπο, οι κατατακτήριες ήταν καταστροφικές. Αποκλεισμός για αμφότερους στο Q1, με τον Hulkenberg μάλιστα να νικάει τον Stroll και να κατακτούν τελικά τις θέσεις 17 και 19 για την εκκίνηση, επίδοση κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική.
Ο αγώνας δεν κύλησε διαφορετικά, με την Aston Martin να δίνει μάχη με τις McLaren και Williams, για θέσεις εκτός δεκάδας. Αν και ο Hulkenberg στους πρώτους γύρους έδειξε καλό ρυθμό και έκανε προσπάθειες για προσπεράσματα, σταδιακά υποχώρησε και έπεσε πολύ πίσω, βρισκόμενος συνήθως στην τελευταία θέση, πράγμα βέβαια απολύτως αναμενόμενο με βάση την εμπειρία που είχε με το αυτοκίνητο. Αντίθετα ο Lance Stroll, για τα δεδομένα της ομάδας, έκανε έναν καλό αγώνα και ήταν ο καλύτερος οδηγός μεταξύ των Norris, Ricciardo, Latifi, Albon και του team-mate του, δίνοντας μάχες μαζί τους, η 12η θέση που κατέκτησε όμως δεν παύει να είναι ένα πολύ κακό αποτέλεσμα συνολικά.
Έτσι, η Aston Martin ξεκίνησε με το αριστερό τις αγωνιστικές τις υποχρεώσεις, σε μια χρονιά που ήλπιζε να ανέβει επίπεδο σε σχέση με πέρυσι και όχι να πέσει πίσω. Ίσως η επάνοδος του Vettel στη Σαουδική Αραβία βελτιώσει κάπως τα πράγματα (είναι ακόμα αμφίβολη η συμμετοχή του), ωστόσο η βρετανική ομάδα έχει πάρα πολλή δουλειά μπροστά της.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Η αξιοπιστία της μονάδας ισχύος RBPT/Honda
Ίσως το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στο GP του Μπαχρέιν να ήταν η διπλή εγκατάλειψη για τους Max Verstappen και Sergio Perez. Οι δύο Ταύροι ήταν οι μόνοι που είχαν παραπλήσιο ρυθμό με τις Ferrari όλο το Σαββατοκύριακο, με τον μεν πρωταθλητή Μax Verstappen να δίνει μάχη για την πρώτη θέση, και τον Μεξικανό για την τρίτη ενάντια στον Carlos Sainz. Αν και η Red Bull ήταν πρωταγωνίστρια στο Μπαχρέιν, τελικά έφυγε με άδεια χέρια καθώς είδε και τα δύο μονοθέσια να εγκαταλείπουν στους τελευταίους γύρους του αγώνα, μετά και την είσοδο του Safety Car στα pits.
Πρώτα ο Max ανέφερε απώλεια ισχύος (και έτσι ο Sainz κατάφερε να τον περάσει στην πίσω ευθεία για τη 2η θέση), με τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα στη στροφή 15, μόλις 3 γύρους πριν το τέλος, ωθώντας τον στο να “τσουλήσει” μέχρι τα box της ομάδας του όπου και εγκατέλειψε. Τα ίδια προβλήματα ανέφερε και ο Perez, ο οποίος πάσχιζε να κρατήσει την 3η θέση εμπρός από τις δύο Mercedes, ώσπου στον τελευταίο γύρο, στην πρώτη στροφή, έσβησε και η δικιά του PU εξωθώντας τον σε τετακέ. Αν και ακόμα δεν έχουμε μάθει με σαφήνεια τι ακριβώς συνέβη στα δύο μονοθέσια, εικάζεται πως το πρόβλημα ήταν το ίδιο και αφορά σε εξάρτημα της αντλίας καυσίμου. Φέτος υπάρχουν κοινά εξαρτήματα για όλους, αλλά και τμήματα που κατασκευάζονται από τις ομάδες στις αντλίες καυσίμου και πιθανολογείται πως το ζήτημα ήταν σε τμήμα που κατασκευάζει η Honda.
Ένας επιπλέον πονοκέφαλος για την Honda είναι το γεγονός πως περίπου 10 γύρους πριν το τέλος είδε τον Pierre Gasly να βγαίνει από το φλεγόμενο μονοθέσιο του στη στροφή 3 (ήταν το συμβάν που πυροδότησε το SC), με το πρόβλημα εκεί να εστιάζεται στη μονάδα control electronics της ιαπωνικής PU. Έτσι, 3 από τα 4 μονοθέσια με PU RBPT/Honda δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας. Κι αν στην περίπτωση της AlphaTauri αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό, για την Red Bull και τον Max Verstappen αποτελεί καμπανάκι εν όψει της συνέχειας, καθώς προβλήματα αξιοπιστίας θα επιφέρουν μεγάλο πλήγμα στην προσπάθειά τους για την κατάκτηση των φετινών τίτλων.
Alpine
Η γαλλική ομάδα είχε μεγάλες προσδοκίες για το 2022. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ήταν ο λόγος που επέστρεψε στο grid ο Fernando Alonso, ενώ και η Renault πόνταρε πολλά σε αυτούς, για να βρεθεί ξανά στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Δυστυχώς όμως, ήδη από τα τεστ, φάνηκε πως για άλλη μια φορά ήταν πολύ μακρυά από το στόχο. Κάτι που επιβεβαιώθηκε και στο GP.
Η Α522 δεν έδειξε σε καμία περίπτωση πως μπορεί να ανταγωνιστεί την Ferrari και την Red Bull, αλλά ούτε καν τη Mercedes των πολλών προβλημάτων φέτος. Απεναντίας είχε ως βασικούς αντιπάλους την Alfa Romeo και την Haas. Ο Alonso ήταν ο μόνος που κατάφερε να προκριθεί στο Q3, κατακτώντας τελικά την 8η θέση στις κατατακτήριες, ενώ και ο αγώνας των δύο ροζ μονοθεσίων ήταν μέτριος, καθώς για τη μεγαλύτερη διάρκεια του βρισκόταν στις θέσεις 9 και 10, χωρίς να απειλούν και να απειλούνται, δίνοντας μάλιστα και εσωτερική μάχη αρκετές φορές. Ο Esteban Ocon δέχθηκε πέντε δευτερόλεπτα ποινή για επαφή με τον Mick Schumacher στον πρώτο γύρο, ενώ ο Alonso φέρεται να είχε πρόβλημα με την 8η σχέση στο κιβώτιο, κάνοντας έτσι ακόμα πιο δύσκολο το απόγευμα της Alpine. Τελικά τερμάτισαν στην 7η και 9η θέση, έχοντας χάσει όμως καθαρά από μια Haas και μια Alfa Romeo.
Έδειξαν έτσι πως απλά διατήρησαν την περσινή τους δυναμική, πράγμα το οποίο σαφώς δεν αρέσει σε εμάς και στους φίλους του Alonso, που θα ήθελαν να τον βλέπουν φέτος να μάχεται για καλύτερες θέσεις. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα το βλοσυρό πρόσωπο του Ισπανού καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου, που μάλλον έδειχνε την ξεκάθαρη απογοήτευσή του. Σίγουρα θα έχουν αρκετή δουλειά να κάνουν με τις αναβαθμίσεις, αν και μάλλον φαίνεται πως ακόμα μια χρονιά θα πάει χαμένη, καθώς το χάσμα με τους πρώτους ήταν τεράστιο στο Μπαχρέιν (και πιθανό θα είναι ίδιο για τα πρώτα GP της σεζόν).
Ψεύτικα εφέ στη μετάδοση
Ίσως υπερβάλλω, ίσως όχι, αλλά όταν ο Verstappen, ο Leclerc, ο Hamilton ή ο οποιοσδήποτε κάνει προσπέρασμα και ακούγονται πανηγυρισμοί που δεν συμβαίνουν εκείνη την ώρα στις εξέδρες είναι τουλάχιστον προσβλητικό. Αυτό το είδαμε πολλάκις στο GP Μπαχρέιν. Δεν χρειάζονται τεχνητές λύσεις ώστε να προσφέρουν θέαμα, αντιθέτως μειώνουν την αξία του σπορ. Αυτό συμβαίνει αρκετά τα τελευταία χρόνια και κάθε φορά γίνεται ολοένα και πιο ενοχλητικό.