Ο Toto Wolff ανανέωσε για τρία ακόμα χρόνια με την Mercedes, όμως δεν ήταν αυτή η κύρια είδηση της ανακοίνωσης των Πρωταθλητών.
Ο επικεφαλής της ομάδας, θα συνεχίσει στο τιμόνι με το οποίο έχει γνωρίσει τεράστιες επιτυχίες. Από το 2014 μέχρι σήμερα, έχει κατακτήσει το Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών. Έχοντας βελτιστοποιήσει και εξελίξει αυτό που έφτιαξε ο Ross Brawn, ο Wolff θεωρείται ως ένας εκ των κορυφαίων όλων των εποχών.
Διαβάστε επίσης: Επίσημο: Ο Perez στην Red Bull το 2021
Μέχρι χθες είχε μάλιστα το 30% της ομάδας, με την Daimler να κατέχει το 60% των μετοχών. Όμως, αυτό άλλαξε με τη σημερινή ανακοίνωση και είναι πολύ πιο σημαντικό από την ανανέωσή του. Όπως είχαμε αναφέρει στην μοναδική εκπομπή για την F1 στην Ελλάδα, “Slipstream”, o ίδιος ο Wolff είχε επιβεβαιώσει πως θα συνεχίσει ως επικεφαλής της Mercedes.
Από την αρχή του 2020 υπήρξαν σκληρά διαπραγματευτικά παζάρια με την μαμά εταιρεία Daimler. Σε πολλές περιπτώσεις βλέπαμε ανακοινώσεις πως το μέλλον της Mercedes είναι στην F1 και δεν υπάρχει ενδεχόμενο αποχώρησης. Και αυτό είναι αλήθεια, διότι μεγάλο ζήτημα είναι η νέα μετά-Covid εποχή που αλλάζει τα δεδομένα παντού. Το Budget Cap τίθεται σε ισχύ από το 2021, όπως επίσης και οι περιορισμοί στην αεροδυναμική σήραγγα που φέρνουν την Mercedes σε μειονεκτική θέση.
Ακούστε την εκπομπή, “Slipstream”, με την ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι.
Στην σημερινή ανακοίνωση λοιπόν, είδαμε αλλαγή στο μετοχικό κεφάλαιο της Mercedes. O Wolff αύξησε το μερίδιο του στο 33% από το 30. Μέχρι πρότινος, ο Niki Lauda είχε το 10%, που έπρεπε να αγοραστεί από την οικογένεια μετά τον θάνατό του.
Άκρως ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός πως η Mercedes μείωσε το μετοχικό της κεφάλαιο στο 33% επίσης. Αυτό της δίνει λιγότερη δύναμη στην ομάδα όσον αφορά τις κρίσιμες αποφάσεις. Όλη η δύναμη περνά στα χέρια του Wolff για τα επόμενα τουλάχιστον τρία χρόνια και, παράλληλα, μειώνεται το κεφάλαιο που επενδύει δίχως να αποτελεί κακή είδηση για κανέναν. Παράλληλα, η Ineos που μπήκε ως χορηγός στην ομάδα στις αρχές του 2020 αγόρασε το υπόλοιπο 33% της ομάδας. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική κίνηση, καθώς εξασφαλίζει μακροπρόθεσμα το μέλλον της ομάδας και του ίδιου του κατασκευαστή στο σπορ. Δεν είναι τυχαία και η συνεργασία με την Petronas, η οποία θα συνεχίσει για τα επόμενα χρόνια, κλείνοντας σχεδόν 30 στο σπορ.
Διαβάστε επίσης: Όταν η F1 αντιλαμβάνεται την σκληρή πραγματικότητα
Επιπλέον, με αξία πάνω από 60 δις, μπαίνει δυναμικά ακόμα ένας «παίκτης» στο σκάκι της F1. Είδαμε φέτος την εξαγορά της Williams από την Dorliton Capital και την νέα επένδυση Αμερικανών στην McLaren για το μειοψηφικό πακέτο μετοχών της. Στην Haas δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επένδυσης του Mazepin, ενώ η Racing Point θα μετονομαστεί σε Aston Martin το 2021. Η νέα Συμφωνία Ομονοίας ανεβάζει την αξία των ομάδων και τις κάνει ιδιαίτερα ελκυστικές προς επένδυση.
Τέλος, για την Mercedes το μοναδικό της μέλημα πλέον είναι η ανανέωση του Lewis Hamilton. Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών έχει επιτευχθεί, με τον Βρετανό να δηλώνει επανειλημμένα πως θέλει να συνεχίσει τη συνεργασία με τον Wolff. Το ένα κομμάτι του παζλ ολοκληρώθηκε και μένει ακόμα ένα. Το θέμα για τις δύο πλευρές είναι ο ρόλος του Hamilton στην ομάδα, πέραν από οδηγό. Δεν μιλάω για μεσοπρόθεσμα αλλά μακροπρόθεσμα.
Οι φιλοσοφίες των δύο έχουν γίνει ένα, με την τέλεια συνεργασία εντός και εκτός πίστας να είναι ένα από τα κλειδιά των επιτυχιών τους. Είτε πρόκειται για κοινωνικά μηνύματα υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κατά των διακρίσεων, είτε πρόκειται για περιβαλλοντικούς λόγους, πρωτοπορούν και δείχνουν το δρόμο. Πολλές ομάδες ακολουθούν το παράδειγμα, με την F1 να αποτελεί πρότυπο.
Η Mercedes, με το νέο μετοχικό πλάνο και έναν 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή μπαίνει σε νέα εποχή όπου μπορεί να αφήσει ιστορία ως η καλύτερη ομάδα στην ιστορία, μέχρι την επόμενη.
Στάθης Κοκκορόγιαννης
Δείτε τον μεγάλο τελικό του eSports Πρωταθλήματος F1 Greek Mini Series.