Το GP Μεξικού ανήκει στο παρελθόν πλέον, με τους δύο μονομάχους του τίτλου να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις, δίνοντας συνέχεια στην φοβερή φετινή μάχη τους.
Στο Autodromo Hermanos Rodriguez επέστρεψε η F1 μετά από δύο χρόνια. Στη χώρα της τεκίλας και των σομπρέρο, οδηγοί και ομάδες δοκιμάστηκαν στο μεγάλο υψόμετρο, με την Red Bull και τον Max Verstappen να κυριαρχούν ολοκληρωτικά. Ο Lewis Hamilton έκανε ό,τι μπορούσε, ενώ για τους Μεξικανούς φιλάθλους ο αγώνας μετατράπηκε σε φιέστα, καθώς είδαν τον δικό τους Sergio Perez στο βάθρο.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι όχι στο GP Μεξικού της περασμένης Κυριακής.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν;
Red Bull: Οι Ταύροι ήταν πρακτικά ακαταμάχητοι στο τριήμερο στο GP Μεξικού. Ερχόμενοι με το θεωρητικό πλεονέκτημα που τους δίνει το αυτοκίνητό τους, αφενός λόγω του τούρμπο, αφετέρου λόγω της εξαίρετης αεροδυναμικής απόδοσης, αναμενόταν να είναι ένα εύκολο GP γι αυτούς. Κάτι τέτοιο φάνταζε ίσως δύσκολο μετά τις κατατακτήριες, όπου οι Mercedes έκαναν το 1-2, κυρίως λόγω ανεπάρκειας της Red Bull, στον αγώνα όμως τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Ο Max Verstappen εκκινώντας τρίτος, πήρε την πρωτοπορία με μια αποφασιστική και όμορφη κίνηση από την εξωτερική στην στροφή 1 και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Αύξανε και ήλεγχε άνετα τη διαφορά του από τον δεύτερο Hamilton καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να πιέζεται ιδιαίτερα, για να τερματίσει εμφατικά πρώτος με διαφορά περίπου 17 δευτερολέπτων.
Επιπλέον, ο Sergio Perez επιδόθηκε σε όλο τον αγώνα στο κυνήγι του Βρετανού, καθώς μετά την πρώτη στροφή βρέθηκε τρίτος. Επιλέγοντας να επεκτείνει αρκετά το πρώτο stint του, είχε καταιγιστικό ρυθμό έπειτα, στην προσπάθεια για κατάληψη της 2ης θέσης. Εν τέλει δεν τα κατάφερε, τερματίζοντας περίπου ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Lewis. Ανέβηκε όμως για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο και για πρώτη φορά στο GP της πατρίδας του. Συμπλήρωσε έτσι ένα εξαιρετικό 1-3 για την ομάδα του, η οποία πλέον βρίσκεται μόλις έναν βαθμό πίσω από την Mercedes, ενώ ο Max οδηγεί το πρωτάθλημα με 19 βαθμούς από τον Hamilton. Αν μη τι άλλο, άκρως πετυχημένο Σαββατοκύριακο.
Pierre Gasly: Για ακόμα μια φορά μέσα στο 2021, ο Γάλλος αποδείχτηκε εξαιρετικός. Εκμεταλλευόμενος σαφώς την υπεροχή του κινητήρα της Honda στα μεγάλα υψόμετρα, έδειξε ήδη από την Παρασκευή σε πολύ καλή κατάσταση, όπως μας έχει άλλωστε συνηθίσει φέτος. Καταλαμβάνοντας την 5η θέση το Σάββατο, έβαλε πλώρη για ακόμα ένα δυνατό αποτέλεσμα για την AlphaTauri στο GP Μεξικού, στη μάχη που δίνει η ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών με την Alpine.
Στον αγώνα, μετά το συμβάν της πρώτης στροφής, βρέθηκε στην 4η θέση και μετά την επανεκκίνηση από το SC, απλά έκανε τον τέλειο αγώνα, πάντα αναφορικά με την δυναμική του μονοθεσίου του. Εδραιώθηκε στην 4η θέση και διατηρούσε πάντα μια διαφορά ασφαλείας από τις δύο Ferrari που τον καταδίωκαν. Χωρίς να απειλεί και χωρίς να απειλείται λοιπόν ήταν best of the rest και πήρε 12 ακόμα πολύτιμους βαθμούς, χάρη στους οποίους η ομάδα του ισοβαθμεί πλέον με τους “μπλε”. Ξεκάθαρο μήνυμα πως ο Γάλλος αξίζει μια ευκαιρία ακόμα σε καλύτερο μονοθέσιο.
Lewis Hamilton: Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής μπορεί να μην κέρδισε, όμως κατάφερε να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες στον αγώνα. Μπορεί να μην έκανε κάτι το «τρελό», αλλά η έξυπνη διαχείριση στις κατατακτήριες ώστε να είναι σε θέση βολής για την εκκίνηση δίπλα στον team-mate του και η άμυνα που έπαιξε για πάρα πολλούς γύρους στον Sergio Perez του έδωσαν μια υπερπολύτιμη 2η θέση. Παρά το γεγονός πως η διαφορά αυξήθηκε, παραμένει ζωντανός για τον Τίτλο, με τέσσερις αγώνες να μένουν για το τέλος της χρονιάς και αυτή του η εμφάνιση, με βάση τη διαφορά απόδοσης της Mercedes έναντι της Red Bull είναι πολύ καλή.
Sebastian Vettel: Ο Γερμανός της Aston Martin εξέπληξε ευχάριστα με την εμφάνιση του. Στο GP Μεξικού, η βρετανική ομάδα ήταν φανερό ήδη από το FP1 ότι θα είχε δύσκολο έργο. Η αραιή ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τα αεροδυναμικά προβλήματα του μονοθεσίου φέτος δεν άφηναν περιθώρια για υψηλούς στόχους. Παρόλ’ αυτά, ο 4-φορές πρωταθλητής έδειξε την κλάση του. Όντας εξαιρετικός στα FP, όπου έγραφε πολύ ανταγωνιστικούς γύρους, ήταν από νωρίς η αναπάντεχη έκπληξη του Σαββατοκύριακου. Δίνοντας τον καλύτερο του εαυτό το Σάββατο, κατέκτησε την 11η θέση, η οποία με τις ποινές άλλων οδηγών έγινε 9η στο grid για την Κυριακή.
Στον αγώνα κατάφερε να διατηρήσει τον καλό ρυθμό που έδειξε την Παρασκευή για να τερματίσει τελικά 7ος, προσφέροντας πολύ σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του, την ώρα που ο team-mate του μάλλον θα θέλει να ξεχάσει το συγκεκριμένο GP. Ήταν μάλιστα τόσο καλός αγώνας για τον ίδιο, που ο Vettel δήλωσε πως είναι μάλλον κακομαθημένος που τόσα χρόνια πάλευε για τις πρώτες θέσεις, καθώς τώρα δεν μπορεί να χαρεί την 7η θέση, παρά την πολύ καλή του εμφάνιση. Ελπίζουμε σύντομα να παλεύεις ξανά μπροστά Seb.
Kimi Raikkonen: Σε μια από τις τελευταίες του παραστάσεις, ο Iceman θύμισε σε όλους γιατί θεωρείται εκ των κορυφαίων του αθλήματος. Αναμφίβολα η Alfa Romeo διανύει μια δύσκολη χρονιά φέτος, με την C41 να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Στο Μεξικό ωστόσο, η ομάδα συνολικά έκανε ίσως τον καλύτερο της φετινό αγώνα. Και τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν στο Q2, ξεκινώντας μάλιστα τον αγώνα από τις θέσεις 10 και 11.
Αιχμή του δόρατος φυσικά ο Φινλανδός, ο οποίος στον αγώνα είχε εξαιρετικό ρυθμό. Έμεινε μακρυά από κακοτοπιές στην εκκίνηση, διατηρώντας τη θέση του και εν συνεχεία πέρασε με πολύ όμορφο τρόπο τον George Russell στην στροφή 1 στον 9ο γύρο για την 9η θέση. Από εκεί και πέρα διατήρησε έναν πολύ καλό ρυθμό και κέρδισε άλλη μία θέση χάρη στη λανθασμένη στρατηγική του team-mate του. Τερμάτισε έτσι στην 8η θέση της κατάταξης, ένα εκπληκτικό και συνάμα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα για την Alfa Romeo.
Yuki Tsunoda: O Ιάπωνας έκανε το καλύτερο τριήμερό του στο 2021 μέχρι την εκκίνηση του GP Μεξικού. Από το FP1 έδειξε να είναι ταχύτατος και επιβεβαίωσε πως έχει αισθητή βελτίωση με την είσοδό του στο Q3. Μάλιστα, η ταχύτητα που συνεχίζει να δείχνει πλέον σταθερά, έχει τρομάξει την Alpine και ο ρόλος του θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μάχη της 5ης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Μπορεί να εγκατέλειψε δίχως να φταίει απαραίτητα ο ίδιος, όμως ήταν ιδιαίτερα πιθανό να έπαιρνε βαθμούς στο Μεξικό.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν;
Valtteri Bottas: Από τα ψηλά στα χαμηλά για τον Φινλανδό και ακόμα ένα GP στο οποίο έλαμψε δια της απουσίας του για φέτος. Το Σάββατο σόκαρε τους πάντες με την εκπληκτική pole που πέτυχε, δείχνοντας μάλιστα πως η Red bull θα έχει σοβαρό αντίπαλο για τη νίκη στο Μεξικό. Ακόμα και στα FP έδειχνε πολύ δυνατός και καλύτερος του Lewis Hamilton. Όλα αυτά βέβαια εξανεμίστηκαν μόλις στην πρώτη στροφή στην εκκίνηση. Αρχικά έχασε τη θέση του από τον Verstappen στα φρένα για την T1 (κάτι για το οποίο τον κατηγόρησε μέχρι και ο Toto Wolff έπειτα) και στιγμές μετά βρέθηκε να κοιτάει ανάποδα την πίστα καθώς είχε τετακέ εξαιτίας του Daniel Ricciardo.
Ο αγώνας του έπειτα πήγε από το κακό στο χειρότερο, με τον Bottas να είναι ανήμπορος να ανελιχθεί στην κατάταξη και να περνάει το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας. Τελικά τερμάτισε 15ος, 2 γύρους πίσω από τον Verstappen. Μοναδική παρηγοριά για τον ίδιο, ο ταχύτερος γύρος του αγώνα. Σίγουρα όχι οι εμφανίσεις που θέλει η Mercedes από αυτόν, στη μάχη που δίνει και για τα δύο πρωταθλήματα.
McLaren: Δύσκολο Σαββατοκύριακο για την ομάδα του Woking ήταν αυτό στο GP Μεξικού. Η ομάδα δίνει μια πολύ σκληρή μάχη με την Ferrari για την 3η θέση και ο στόχος είναι σε κάθε αγώνα τα όσο γίνεται καλύτερα αποτελέσματα. Κάτι το οποίο δεν πέτυχε στο Μεξικό, παίρνοντας μόλις έναν βαθμό, την ώρα που οι κόκκινοι σημείωσαν 18 από την 5η και 6η θέση που πέτυχαν. Όλο το ΣΚ, η ομάδα δυσκολευόταν για ρυθμό και τα πράγματα θα ήταν πιο δύσκολα με τον Norris να δέχεται ποινές για αλλαγή PU που θα τον έστελναν στο πίσω μέρος του grid. Έμεινε λοιπόν ο Ricciardo να σώσει την παρτίδα.
Ξεκινώντας 7ος , είχε στόχο να παλέψει με τις Ferrari, ο αγώνας του όμως καταστράφηκε μόλις στην πρώτη στροφή. Ένα λάθος φρενάρισμα, επαφή με τον Bottas και σπασμένη εμπρός αεροτομή συνοψίζουν τον αγώνα του Αυστραλού. Από εκεί και έπειτα πάλευε εκτός δεκάδας, ενώ ο νεαρός Βρετανός κατάφερε να ανέβει μόλις μέχρι τη δέκατη θέση στο τέλος του αγώνα. Το αποτέλεσμα πλέον είναι η McLaren να χάσει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα και να βρίσκεται 13.5 βαθμούς πίσω από την Ferrari, με 4 αγώνες να απομένουν. Σαφώς ΣΚ σαν αυτό του Μεξικού δεν πρέπει να επαναληφθούν αν οι πορτοκαλί θέλουν την 3η θέση.
Lance Stroll: Άλλος ένας δύσκολος αγώνας για τον Καναδό, που μετά το καλό ξεκίνημα στη σεζόν και κάποια δυνατά αποτελέσματα, δείχνει χαμένος. Το Hermanos Rodriguez δεν ταίριαζε στην AMR21, ωστόσο ο Sebastian Vettel όπως είπαμε βρήκε τον τρόπο να αποδώσει εξαιρετικά. Στον αντίποδα ο Stroll έδειξε καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου να μην βρίσκει ρυθμό και πατήματα. Έχοντας ποινή για αλλαγή PU, θα εκκινούσε στο πίσω μέρος του grid και το Σάββατο ο σκοπός του θα ήταν να βοηθήσει τον Vettel να καταταγεί ψηλά, δίνοντάς του slipstream. Ωστόσο, το QP κράτησε ελάχιστα για τον νεαρό Lance, αφού από δικό του λάθος στην έξοδο της Peraltada κατέληξε στις μπαριέρες, προτού ξεκινήσει το γύρο του στο Q1, κάτι που έφερε κόκκινη σημαία στη διαδικασία.
Στον αγώνα τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα, με τον Stroll να μην έχει καθόλου καλό ρυθμό, μένοντας κολλημένος για το μεγαλύτερο διάστημα στην 16η θέση. Είχε κάποιες σύντομες μάχες, κυρίως με τις Williams και τελικά τερμάτισε 14ος, ολοκληρώνοντας έναν απογοητευτικό αγώνα για τον ίδιο. Στο Σάο Πάολο είναι σίγουρο πως θα θέλει να πετύχει κάτι καλύτερο.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Esteban Ocon: Ο Γάλλος συνεχίζει να μην αποδίδει μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα και τη νίκη του στην Ουγγαρία. Στο GP Μεξικού και ο Ocon θα δεχόταν ποινές για νέα PU και θα ξεκινούσε επίσης από το πίσω μέρος του grid. Έτσι το Σάββατο είχε απλά στόχο να βοηθήσει τον Alonso, κάτι που δεν εξελίχτηκε όπως θα θέλανε στην Alpine, αφού ο Γάλλος πέταξε ουσιαστικά εκτός Q2 τον Ισπανό. Για τον Fernando βέβαια αυτό δεν αποδείχτηκε πρόβλημα, αφού λόγω ποινών σε υπόλοιπους συνδυασμούς εκκίνησε 13ος και τελικά τερμάτισε 9ος, μετά από ακόμα έναν πολύ καλό αγώνα για φέτος.
Αντίθετα, ο Ocon δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση να βρει ρυθμό, ενώ στην εκκίνηση έγινε σάντουιτς από τους Tsunoda και Schumacher στην στροφή 1 (που αμφότεροι εγκατέλειψαν από τις συγκρούσεις). Ο αγώνας του συνεχίστηκε χωρίς ο ίδιος να δείξει ποτέ ότι μπορεί να διεκδικήσει κάτι και τερμάτισε τελικά 13ος. Η Alpine δίνει σημαντική μάχη για την 5η θέση με την AlphaTauri και τέτοιες εμφανίσεις κάθε άλλο παρά βοηθάνε την προσπάθεια αυτή, καθώς η ιταλική ομάδα ισοβαθμεί πλέον μαζί της στους 106 βαθμούς. Θα καταφέρει άραγε ο Γάλλος να ανεβάσει στροφές στους τελευταίους 4 αγώνες η στην Alpine θα αρχίσουν να αναθεωρούν για το πενταετές συμβόλαιο που του έκαναν νωρίτερα μέσα στη σεζόν;
Αγωνοδίκες: Για ακόμα μια φορά οι αγωνοδίκες ήταν από τους αρνητικούς πρωταγωνιστές στο GP Μεξικού. Το γεγονός πως δεν έγινε καν έρευνα για τη σύγκρουση του Daniel Ricciardo με τον Valtteri Bottas στην εκκίνηση είναι από μόνο του σκανδαλώδες. Στο συμβάν υπήρχε ξεκάθαρη ευθύνη του Αυστραλού που έχασε τα φρένα στη στροφή 1 και κατέστρεψε τον αγώνα του αντιπάλου του. Ειδικά από τη στιγμή που έχουμε δει στην Τουρκία ο Pierre Gasly να παίρνει ακόμα μια τραγική ποινή για επαφή που δεν είχε ευθύνη, το ότι δεν εξετάστηκε καν αυτό που έκανε ο Ricciardo είναι ντροπή για το σπορ. Αν έπεφτε πάνω σε άλλον οδηγό, θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε αν θα εξεταζόταν ή όχι.