Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1907 γεννήθηκε ο Eugène Chaboud, ο οποίος έτρεξε σε τρία Grand Prix στις αρχές των 1950s. Ο καλύτερος τερματισμός του ήταν μια πέμπτη θέση, στο GP Γαλλίας του 1950, όπου μοιράστηκε μια Talbot-Lago με τον Philippe Étancelin. Πριν αγωνιστεί στη Formula 1, ο Chaboud είχε ήδη εμφανιστεί στις 24 ώρες του Le Mans κατά τη δεκαετία του ‘30. Συγκεκριμένα, ο πρώτος του αγώνας σημειώθηκε το 1936 και μία χρονιά αργότερα, στον αγώνα του Sarthe, μοιράστηκε μια Delahaye 135CS μαζί με τον συνομήλικό του, Jean Trémoulet. Μάλιστα, το 1938 στέφθηκαν νικητές του αγώνα. Ο Chaboud κατέκτησε επίσης μια νίκη στο GP Βελγίου το 1946 και αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1952, μετά από μια άσχημη σύγκρουση στον αγώνα του Le Mans.
Σαν σήμερα το 1909 γεννήθηκε ο ομόσταυλος του Eugène Chaboud, Jean Trémoulet. Οι δυο οδηγοί είχαν εντελώς συμπτωματικά τα γενέθλιά τους την ίδια μέρα. Ο Trémoulet υπήρξε αρχικά μηχανικός του Chaboud, βοηθώντας τον στους αγώνες όταν μοιράζονταν αγωνιστικά της Delahaye. Το 1937 έδωσαν αμφότεροι το παρόν στις 24 ώρες του Le Mans ως οδηγοί, με τον Trémoulet να εμπλέκεται σε ένα φρικιαστικό δυστύχημα με άλλα πέντε αυτοκίνητα στη στροφή Maison Blanche. Στο δυστύχημα αυτό έχασαν τη ζωή τους δύο οδηγοί, με τον Trémoulet φυσιολογικά σοκαρισμένο. Ωστόσο, η εμπειρία αυτή δεν τον απέτρεψε από το να συνεχίσει, κατεβαίνοντας ξανά στο Le Mans με τον Chaboud το 1938. Τελικά σημείωσαν μια απροσδόκητη νίκη, καθώς η Alfa Romeo 8C του επικεφαλής Raymond Sommer τέθηκε εκτός στα τελευταία λεπτά. Στα πλαίσια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Trémoulet εντάχθηκε στις Ειδικές Δυνάμεις της Γαλλικής Αντίστασης και σκοτώθηκε το 1944, σε μια αποστολή με μοτοσικλέτα.
Σαν σήμερα το 1917 γεννήθηκε ο Robert Manzon. Γεννημένος στη Μασσαλία, ο Γάλλος ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανικός και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αγόρασε μια Cisitalia D46, για να τρέξει σε μικρούς αγώνες της χώρας του. Δεν άργησε να εντυπωσιάσει και σταδιακά ξεκίνησε να αναρριχάται σε αγώνες υψηλότερου γοήτρου. Το 1948 εντάχθηκε στο δυναμικό της Gordini και επεκτάθηκε στην F2 και τους αγώνες αντοχής, όπως τις 24 ώρες του Le Mans και του Spa-Francorchamps. Επίσης, εκπροσώπησε την Gordini σε 28 Grand Prix της Formula 1 στο διάστημα 1950-1956, κάνοντας παρενθετικές εμφανίσεις με ιδιωτικά αγωνιστικά της Ferrari. Τερμάτισε δύο φορές στην τρίτη θέση, στο Βέλγιο (1952) και τη Γαλλία (1954). Μετά το τέλος της καριέρας του, ο Manzon διηύθυνε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, καθώς και μια επιχείρηση προμήθειας βιομηχανικού εξοπλισμού. Μέχρι τον θάνατό του το 2015, ήταν ο μακροβιότερος οδηγός που είχε αγωνιστεί στο πρώτο πρωτάθλημα της Formula 1.
Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο αείμνηστος Αργεντινός άσσος της Formula 1, Carlos Reutemann. Ο Reutemann, προστατευόμενος του Juan Manuel Fangio, αποτελούσε μια μυστηριώδη προσωπικότητα και ήταν εξαιρετικά γρήγορος. Κατέκτησε την πρώτη του pole position στο ντεμπούτο του το 1972 και, μέσα σε 10 χρόνια, οδήγησε για τις ομάδες των Brabham, Ferrari, Lotus και Williams. Κέρδισε συνολικά 12 αγώνες και έφτασε μια ανάσα από τον τίτλο το 1981. Παρόλο που ήταν επικεφαλής στη βαθμολογία και εκκίνησε τον τελευταίο αγώνα στο Las Vegas από την pole, έκανε μια κακή εμφάνιση και τερμάτισε 7ος, εκτός βαθμών, με τον τίτλο να καταλήγει στον Nelson Piquet. Με αφορμή την οξυμένη πολιτική διαμάχη ανάμεσα στην Αργεντινή και τη Μεγάλη Βρετανία, ο Reutemann αποσύρθηκε από τους αγώνες στις αρχές του 1982. Πολύ σύντομα αναδείχθηκε ως ένας επιτυχημένος πολιτικός της χώρας του.
Σαν σήμερα το 1950 γεννήθηκε ο Flavio Briatore, ένας εκ των ιθυνόντων του περιβόητου σκανδάλου Crashgate στη Formula 1. Ο Ιταλός υπήρξε και εξακολουθεί να θεωρείται μέχρι και σήμερα ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, με το παρελθόν του να έχει χαρακτηριστεί από ουκ ολίγες εξορμήσεις σε διάφορους κλάδους όπως η εκμίσθωση αυτοκινήτων, η κτηματομεσιτική και η διεύθυνση εστιατορίων. Η πορεία του άλλαξε δραματικά στα τέλη των ‘80s όταν απέκτησε συστάσεις με τον Luciano Benetton, τον επικεφαλής της ομώνυμης ομάδας στη Formula 1. Πολύ σύντομα ανέλαβε ο ίδιος τα ηνία της Benetton Formula και την αναδιάρθρωσε ριζικά, φτάνοντας ως την κορυφή στα μέσα των ‘90s μέσω του ανερχόμενου Michael Schumacher. Ο Briatore διατηρήθηκε στην ομάδα για πολλά ακόμη χρόνια, καθοδηγώντας διαρκώς τον Fernando Alonso από το ξεκίνημα της καριέρας του, μέχρι να χωρίσουν οι δρόμοι τους στα τέλη του 2008 ύστερα από τις τραγελαφικές εξελίξεις που στιγμάτισαν το GP Σιγκαπούρης.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 11 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1961 γεννήθηκε ο Corrado Fabi. Ο Ιταλός είναι γνωστός στους παλαιότερους λάτρεις της Formula 1 για τις μεμονωμένες του εμφανίσεις στην Brabham το 1984, αντικαθιστώντας τον μεγάλο αδερφό του, Teo, που είχε παράπλευρες αγωνιστικές υποχρεώσεις στις ΗΠΑ και το CART. Η έβδομη θέση του στο GP Dallas έμελλε να είναι το καλύτερο πλασάρισμά του και ο τελευταίος του αγώνας στο πρωτάθλημα. Πέραν των εμφανίσεών του στη Brabham, ο Corrado αντικατέστησε τον αδερφό του και σε ελάχιστους αγώνες του CART. Παρόλο που θεωρείτο πιο ταλαντούχος από τον Teo και παρά την μετεωρική του ανάδειξη στις αρχές των ‘80s ως πρωταθλητής της F2, δυστυχώς ήρθε αντιμέτωπος με μια σκληρή παρθενική χρονιά στη Formula 1. Το 1983 οδήγησε για την αδύναμη Osella και είχε πολλά κακά αποτελέσματα, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να διακριθεί περαιτέρω. Σύντομα αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, ώστε να επικεντρωθεί στην επίβλεψη της οικογενειακής επιχείρησης.
Σαν σήμερα το 1962 σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 38 χρονών ο Ron Flockhart, σε ένα δυστύχημα με μαχητικό αεροσκάφος στην πολιτεία Victoria της Αυστραλίας. Ο Βρετανός έχει μείνει γνωστός για τις δύο συνεχόμενες νίκες που κατέκτησε στις 24 ώρες του Le Mans το 1956 και 1957, οδηγώντας μια Jaguar D-Type μαζί με τους Ninian Sanderson και Ivor Bueb αντίστοιχα. Ωστόσο, ο Flockhart δραστηριοποιήθηκε και στη Formula 1, εκκινώντας σε 13 Grand Prix στο διάστημα 1954-1960. Οδήγησε κυρίως για την BRM, με τον καλύτερο τερματισμό του να σημειώνεται στο GP Ιταλίας του 1956· τότε είχε τερματίσει τρίτος πίσω από το τιμόνι μιας Connaught Type B.
Σαν σήμερα, επίσης το 1962, γεννήθηκε ο θρύλος των αγώνων rally, Carlos Sainz Sr. Ο Ισπανός, γνωστός και ως ο “El Matador”, αγωνίστηκε για σχεδόν δύο δεκαετίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) και κέρδισε σε 25 events οδηγώντας για τις Toyota, Subaru, Ford και Citröen. Μάλιστα, το 1990 και 1992 στέφθηκε πρωταθλητής με την Toyota, ενώ έχει μείνει στην ιστορία και για τις συγκλονιστικές στιγμές που προσέφερε στο Rally Μεγάλης Βρετανίας του 1998, όταν εγκατέλειψε ελάχιστα μέτρα πριν την ολοκλήρωση του event, χάνοντας τον τίτλο από τον Tommi Mäkinen. Μετά το τέλος της πορείας του στο WRC το 2005, ο Sainz επικεντρώθηκε στο περιβόητο Rally Ντακάρ και έχει κερδίσει τρεις φορές, με πιο πρόσφατη νίκη αυτήν του 2020. Ο γιος του, Carlos Sainz Jr., είναι πλέον ένας καθιερωμένος και αξιοσέβαστος οδηγός της Formula 1.
Σαν σήμερα το 1970, ο Μεξικανός άσσος Pedro Rodríguez μοιράστηκε μια Porsche 917K της JWA με τον Leo Kinnunen και αμφότεροι κέρδισαν τον αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Brands Hatch, στα πλαίσια του τρίτου γύρου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Το δίδυμο αυτό ξεπέρασε τις δύο 917K της ομάδας Porsche Salzburg, οι οποίες οδηγήθηκαν από τους Vic Elford/Denny Hulme και Richard Attwood/Hans Herrmann.
Σαν σήμερα, επίσης το 1970, η παλιά χάραξη του Hockenheimring φιλοξένησε το Deutschland Trophäe της Ευρωπαϊκής F2, ονομαζόμενο και Jim Clark-Rennen στη μνήμη του αδικοχαμένου Σκωτσέζου αστέρα της Formula 1. Το event οριοθετήθηκε σε δύο αγώνες 20 γύρων και η κατάταξη προέκυψε από συνδυασμό των αποτελεσμάτων. Η συνολική νίκη τελικά κατέληξε στον Clay Regazzoni και την εργοστασιακή του Tecno TF69. Ο Ελβετός τερμάτισε δεύτερος στον πρώτο αγώνα και κέρδισε στον δεύτερο, επικρατώντας έτσι του Ιάπωνα Tetsu Ikuzawa (Lotus 69) για μόλις 0.3 δευτερόλεπτα.
Σαν σήμερα το 1971, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Graham Hill σημείωσε τη μοναδική του νίκη σε event της Ευρωπαϊκής F2, επικρατώντας σε έναν αγώνα στο Thruxton προς τιμήν του αείμνηστου Jochen Rindt. Ο Βρετανός οδήγησε μια Brabham BT36 της ομάδας Rondel Racing και άφησε πίσω του τις δύο March 712M των Ronnie Peterson και Derek Bell.
Σαν σήμερα το 1981 φιλοξενήθηκε ο τρίτος από τους 15 αγώνες της σεζόν στην F1, στην Αργεντινή και την πίστα Oscar y Juan Gálvez. Μετά από μερικούς αποτυχημένους πειραματισμούς σε προηγούμενα Grand Prix, η ομάδα της Brabham εμφανίστηκε με την BT49C, η οποία διέθετε νέες υδροπνευματικές αναρτήσεις. Αυτές βοηθούσαν ώστε να παρακάμπτεται το ελάχιστο επιτρεπτό όριο ύψους οδήγησης των 60mm και να διατηρούνται τα σχεδιαστικά ground effect κανάλια κοντά στο οδόστρωμα, αυξάνοντας έτσι σημαντικά την κάθετη δύναμη. Η BT49C εγκρίθηκε να συμμετάσχει σε όλο το τριήμερο και έκανε περίπατο στον αγώνα, με τον Nelson Piquet να παίρνει μια άνετη νίκη. Το μονοθέσιο ήταν τόσο καλό που ο μετριότατος ομόσταυλος Héctor Rebaque βρέθηκε μέχρι και τη δεύτερη θέση αλλά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Carlos Reutemann της Williams και τον Alain Prost της Renault. Αυτό ήταν μάλιστα το πρώτο από τα 106 βάθρα για τον Γάλλο “Καθηγητή”.
Σαν σήμερα το 1987, ξεκίνησε μια καινούρια σεζόν για τη Formula 1 με το GP Βραζιλίας, στην πίστα της Jacarepaguá. Ο Alain Prost της McLaren ξεκίνησε τη χρονιά με νίκη, αφήνοντας αρκετά πίσω του την Williams του Nelson Piquet. Ο Γάλλος εκμεταλλεύτηκε τη σωστή του διαχείριση στα ελαστικά και έκανε μόλις δύο pit stops, με τον Βραζιλιάνο να κάνει τρία. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον ομόσταυλο του Prost, Stefan Johansson, ενώ η έτερη Williams του Nigel Mansell υπέστη ένα κλατάρισμα στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και ο Βρετανός τερμάτισε μόλις έκτος.
Σαν σήμερα το 1993, στον δρόμο για τη σημείωση ενός νέου ρεκόρ με την κατάκτηση του τέταρτου τίτλου του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), ο Juha Kankkunen επικράτησε στο απαιτητικότατο Rally Σαφάρι για την πρώτη του νίκη στη σεζόν, με συνοδηγό τον Juha Piironen. Οι δύο Φινλανδοί αποδείχθηκαν ταχύτεροι κατά 9 δευτερόλεπτα των ομόσταυλων και συμπατριωτών Markku Alén/Ilkka Kivimäki, σε ένα event όπου η Toyota κυριάρχησε απόλυτα με τέσσερα Celica ST185 στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Ο ντόπιος Ian Duncan έκλεισε το βάθρο, με τέταρτο τον Ιάπωνα Yasuhiro Iwase.
Σαν σήμερα το 1998 πραγματοποιήθηκε το τελευταίο GP Αργεντινής στη Formula 1 μέχρι σήμερα, στο Oscar y Juan Gálvez. Οι πρώτοι γύροι του αγώνα χαρακτηρίστηκαν από την αμφιλεγόμενη κίνηση του Michael Schumacher να προσπεράσει τον πρωτοπόρο David Coulthard. Ο Σκωτσέζος της McLaren βρέθηκε ελαφρώς εκτός γραμμής στη στροφή 8, με τον Γερμανό της Ferrari να τον χτυπά ενόσω εκείνος επέστρεφε στην αγωνιστική γραμμή. Ο Coulthard κατρακύλησε στην έκτη θέση όπου και τερμάτισε, ενώ ο Schumacher έμεινε με ελεύθερο πεδίο και επικράτησε χωρίς να απειληθεί. Το βάθρο του αγώνα συμπληρώθηκε από τους Mika Häkkinen και Eddie Irvine.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2006 απεβίωσε σε ηλικία 60 χρονών ο Αφρικανός άσσος των αγώνων rally, Shekhar Mehta. Όντας γιος πλούσιας οικογένειας, ο Κενυάτης διακρίθηκε σε όλη του την καριέρα οδηγώντας αυτοκίνητα της Datsun. Επικράτησε συνολικά πέντε φορές στο Rally Σαφάρι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), ενώ ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο του Rally Ακρόπολις και άλλες τρεις στο Rally Ακτής Ελεφαντοστού. Η καριέρα του τερματίστηκε άδοξα το 1986, όταν σχεδόν έχασε τη ζωή του σε ένα μεγάλο ατύχημα στην Αίγυπτο, στα πλαίσια ενός υπερμαραθωνίου event. Μετά την απόσυρσή του, ο Mehta ανέλαβε υψηλόβαθμες θέσεις στην FIA, όπως την προεδρία της Επιτροπής Rally και του WRC. Δυστυχώς ήρθε αντιμέτωπος με την ηπατίτιδα και επιπλοκές από τους τραυματισμούς που είχε αποκομίσει στην Αίγυπτο, αφήνοντας την τελευταία του πνοή στο Λονδίνο.
Σαν σήμερα το 2015 έλαβε χώρα το GP Κίνας για τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο αγώνας ήταν αρκετά υποτονικός, με τη Mercedes-AMG να κάνει άνετα το 1-2 και να αφήνει πίσω τις δύο Ferrari και τις δύο Williams. Χαρακτηριστικά, με εξαίρεση τα pit stops, οι πρώτοι έξι της κατάταξης παρέμειναν στις ίδιες θέσεις για όλο τον αγώνα. Συγκεκριμένα, ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη νίκη, το βάθρο συμπληρώθηκε από τους Nico Rosberg και Sebastian Vettel, ενώ οι Kimi Räikkönen, Felipe Massa και Valtteri Bottas έκλεισαν την εξάδα.
Σαν σήμερα, επίσης το 2015, διεξήχθη ο δεύτερος αγώνας της σεζόν του MotoGP, στις ΗΠΑ και το Circuit of the Americas. Ο Marc Márquez κατέκτησε την πρώτη του pole position στη χρονιά, την οποία και μετουσίωσε σε νίκη ώστε να φτάσει τις τρεις νίκες σε ισάριθμους αγώνες στην πίστα αυτή. Για πρώτη φορά μετά τον αγώνα της Aragon το 2014, το βάθρο πλαισιώθηκε από τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Πίσω από τη Honda του Márquez τερμάτισε η Ducati του Andrea Dovizioso, με τρίτη την Yamaha του Valentino Rossi. Ο εγχώριος ήρωας Nicky Hayden κατέγραψε 200 εμφανίσεις στη μεγάλη κατηγορία, αλλά έκανε έναν πολύ μέτριο αγώνα και τερμάτισε μόλις 13ος.
Σαν σήμερα, επίσης το 2015, η πίστα της Monza φιλοξένησε για μία ακόμη χρονιά τον εναρκτήριο αγώνα 3 ωρών για το πρωτάθλημα αντοχής του Blancpain GT Series. Στο ντεμπούτο της στην κατηγορία GT3, η Lamborghini Huracán κατέγραψε την παρθενική της νίκη σε έναν σχεδόν αψεγάδιαστο αγώνα, χάρη στο #19 της GRT Grasser Racing Team και στους οδηγούς Fabio Babini, Jeroen Mul και Andrew Palmer. Το αυτοκίνητο εκκίνησε από την pole position σε ένα grid 60 συμμετοχών, κυριαρχώντας μέχρι τον τερματισμό με δεύτερη τη #333 Ferrari 458 Italia της Rinaldi Racing και τρίτο το #1 Audi R8 LMS Ultra της πρωταθλήτριας WRT. Αρχικά βέβαια, η #19 Lamborghini είχε στερηθεί τη νίκη της λόγω αποκλεισμού για παραβίαση κανονισμών σε περιορισμούς ροής καυσίμων. Η ομάδα GRT έκανε ένσταση και τελικά ο αποκλεισμός άρθηκε με νέα απόφαση τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, επιστρέφοντας τη νίκη στους Babini/Mul/Palmer.